INZERCIA +421 905 273 414, +421 905 273 416

Kedy sme prestali byť ľuďmi?

Kedy sme prestali byť ľuďmi?

Pánovi Fulajtárovi by ste rozhodne nehádali, že o pár mesiacov bude mať 90. Elegantne oblečený, podľa papierov vysokoškolsky vzdelaný. A – nešťastný, naštvaný, ponížený. Tak zaklopal na dvere našej redakcie.

Priniesol so sebou výpoveď z polície, aj lekárske potvrdenie, no najmä krivdu. Čo také spáchal, že ho v hypermarkete v Poluse zatvorili esbeeskári do malej miestnosti a správali sa k nemu prinajmenšom ako k ťažkému zločincovi? Roztrhol obal na fotoalbume, lebo si ho chcel bližšie pozrieť, kým si ho kúpi. Áno, poškodil tovar za 18 eur. Ale – neznehodnotil ho, ani ho nechcel ukradnúť. Ale esbeskár bol neoblomný. „Konal som si len svoju povinnosť,“ dozvedeli sme sa od esbeeskára zo spoločnosti ZAPO, ktorý Petra Fulajtára zadržal.

A potom veci dostali rýchly spád. Esbeeskár tvrdí, že muž bol agresívny, arogantný, nespolupracoval. „Chcel som od neho len iniciály, potom by sme ho pustili,“ obhajuje svoju pravdu. Lenže to vraj pán Fulajtár odmietol, tak ho zadržali, kým neprídu policajti. „Nepustili ma ani na záchod. Darmo som im hovoril, že mám problémy s prostatou, ani neboli ochotní ísť so mnou, až som to nevydržal a vykonal som potrebu tam,“ ťažko sa priznáva starý muž. „Nie je pravda, že by sa pocikal,“ tvrdí zase esbeeskár. „Áno, chcel ísť na záchod, ale ja som sa bál, aby vonku nespravil rozruch, prípadne, aby sa mu tam niečo nestalo. Potom by som sa musel zodpovedať ja,“ obhajuje sa. „Takýchto ľudí tu máme každý deň. Niečo zničia a potom sa tvária, že sa vlastne nič nestalo. Nemôžeme predsa nad tým len tak mávnuť rukou,“ dodáva esbeskár.

Iste, strážna služba je na to, aby ochraňovala majetok. Ale znamená to, že jej členovia nemajú byť ľuďmi? Nemajú každý priestupok a každého človeka posudzovať individuálne? Nie celkom sa mi totiž chce veriť, že by sa takmer 90-ročný muž pustil do mladého esbeeskára. Ak, tak len slovne. Možno mu stačilo len dohovoriť a vysvetliť, že nabudúce, keď bude chcieť o tovare niečo vedieť, má sa spýtať personálu. Nie rovno ho zatvárať do malej miestnosti a všetko riešiť až s policajtmi. Nehovoriac o tom, že nedovolili ísť starému mužovi ani na záchod. Nech už mal strážca majetku akékoľvek dôvody. Správal by sa rovnako aj k svojmu dedkovi?

Majitelia strážnych a bezpečnostných služieb by mali svojich zamestnancov lepšie vyberať. Aby boli nielen fyzicky zdatní a poznali predpisy, ale aby predovšetkým boli ľuďmi. Aby sa za nich nemuseli hanbiť. Veď s ľuďmi robia a sú aj pre ľudí. Alebo sa mýlim?

 

  • ToKo

    Osobne si myslím, že chyba je na každej z troch spomenutých strán. Nároky dnešného zákazníka sú mnohokrát naozaj prehnané, veľké predajne nepovažujú za dôležité mať (pre zákazníka) optimálny počet odborného personálu a SBS je ďalšia veľká kapitola. Niesu to ochrancovia poriadku ale hlavne naprogramovany lovci.

Redakcia: Kutlíková 17, 852 50 Bratislava, 02/ 638 352 95, e-mail: petrzalskenoviny@gmail.com
Šéfredaktorka: Gabriela Belanová, Príjem inzercie: 0905 273 414, 0905 273 416
Vydavateľ: Mestská časť Bratislava–Petržalka, Kutlíkova 17, 852 50 Bratislava, IČO: 00603201