INZERCIA  +421 905 273 414, +421 905 273 416

Do štvrtka 7. júla majú ukončiť nové skúšky na električkovej trati

Do štvrtka 7. júla majú ukončiť nové skúšky na električkovej trati

Po skončení prác na oprave zvlnenej koľaje na električkovej trati v Petržalke urobia novú technicko-bezpečnostnú skúšku trate. Dohodli sa na tom vedenie mesta so zhotoviteľom prác. Na novej trati sa na niektorých miestach minulý týždeň poškodila  koľaj. „Práce, vrátane technicko-bezpečnostnej skúšky, by mali byť skončené vo štvrtok 7. júla,“ informovala agentúru SITA hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová s tým, že následne by električka do Petržalky mala začať premávať. „O presnom termíne bude hlavné mesto informovať,“ dodala Skokanová. V uplynulých dňoch robili geodetické zameranie a vypracovávali dokumentáciu s návrhom opravy zvlnenej trate.Skrivený oblúk koľajníc

Skokanová poznamenala, že pri nevyužívaných koľajniciach sa v prípade horúčav môže stať, že koľajnice pracujú a rozpínajú sa. Kritickými sú hlavne miesta s dlhými oblúkmi. „Zvlnenie nastalo pre vysoké teploty aj napriek tomu, že podľa kontroly projektov bola trať navrhnutá v súlade s predpismi a normami.

ipp

Použitie zdvojenej koľaje nie je bežné technické riešenie a neexistujú k tomu reálne skúsenosti, je teda predpoklad, že napriek dodržaniu všetkých normových parametrov pri projektovaní a uskutočnení aj toto bolo príčinou vzniknutej deformácie,“ vysvetlila Lenka Kubejová zo spoločnosti EUROVIA SK. „Náklady na odstránenie chyby sa, samozrejme, hradia zo záruky, takže na mesto to nebude mať žiadny finančný dopad,“ spomenul primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.

  • Mate Matej

    Tú vašu radosť a nadšenie z električky do Petržalky kazí jeden podstatný fakt – DPB skracuje linku č. 95 tak, aby Petržalčania museli prestúpiť na električku!
    Vskutku výborne. Namiesto toho, aby sa tá dopravná obslužnosť a prístupnosť Petržalky zlepšila, vy urobíte presný opak – priamu linku zlikvidujete a nútite ľudí prestupovať. Jeden z mála priamych spojov z Petržalky do mesta. 95ka mala interval 5 minút. Tie vaše električky majú interval 10 a 15 minút. Cesta ktorá doteraz trvala napr. 10 až 15 minút, bude trvať teraz 25 až 35 minút. A v meste zas budú všetci musieť opäť prestupovať, lebo tie dve električkové linky sú väčšine Petržalčanov aj tak na nič. A to je voči cestujúcim čisté ignorantstvo a bezohľadnosť.
    Len aby ste na tých ľuďoch zarobili! Komu bude stačiť jeden lístok, keď sa bude trepať z konca Petržalky??? Nikomu. Vy tých ľudí takto rafinovane donútite ešte aj kupovať si viac lístkov. A to je teda chamtivosť a chrapúnstvo.
    Čo je vlastne účelom a cieľom prepravcu? Služba cestujúcim a zjednodušenie ich prepravných nárokov asi ťažko. Iba peniaze, to je jasné.
    A my cestujúci sa ako zachováme? Mesto nám tu celé roky vypráva niečo o potrebe zníženia počtu áut na cestách a aby sme radšej chodili autobusmi a električkami a aby sme využívali našu báječnú MHD. Tak teraz sa vám to podarilo. Ja osobne sa vám na tú vašu MHD vykašlem. A presadám do auta. A budem sa autom just prevážať aj na minimálne vzdialenosti.

Redakcia: Kutlíková 17, 852 50 Bratislava, 02/ 638 352 95, e-mail: petrzalskenoviny@gmail.com
Šéfredaktorka: Gabriela Belanová, Príjem inzercie:0905 273 414, 0905 273 416
Vydavateľ: Mestská časť Bratislava–Petržalka, Kutlíkova 17, 852 50 Bratislava, IČO: 00603201