INZERCIA  +421 905 273 416, +421 905 273 414

Stavba mosta mešká, robiť sa bude vo dne aj v noci

Stavba mosta mešká, robiť sa bude vo dne aj v noci

Stavba Starého mosta v Bratislave mešká oproti pôvodnému plánu desať týždňov. Radnica preto pripravila opatrenia na zníženie sklzu, prestavba Starého mosta a prvá časť električkovej trate do Petržalky totiž má byť hotová už koncom tohto roka. Konštrukcia mosta sa preto bude montovať na dvoch a nie na jednej montovni, ako to bolo doteraz. Od marca budú robotníci pracovať v trojzmennej prevádzke a stavbu budú nepretržite kontrolovať pracovníci magistrátu. Po kontrolnom dni na stavbe Starého mosta o tom vo švrtok informoval bratislavský primátor Ivo Nesrovnal.

Primátor sa bol pozrieť na stavenisku mosta na petržalskom brehu Dunaja. „Nie som veľmi spokojný, pretože stavba je v sklze a termíny sú veľmi napnuté,“ povedal primátor na margo 10-týždňového sklzu prác na moste. Hovorí, že urobí všetko pre to, aby sa termíny stihli, v prípade nedokončenia projektu do konca tohto roka totiž hrozí, že projekt hradený z eurofondov Európska komisia nemusí preplatiť. „Čiastka 70 miliónov eur by potom bola čiastkou, ktorú musí uhradiť mesto a to by bola finančná katastrofa,“ povedal primátor. Radnica preto zavádza tri opatrenia, aby sa sklz na stavbe znížil a stihli sa termíny. K pôvodnej jednej montovni na petržalskej strane Dunaja pribudne aj druhá. „Budú sa tu paralelne montovať časti mosta tak, aby sa to urýchlilo,“ vysvetlil primátor. Prvé metre konštrukcie, ktorú vyrobili a doviezli z Vítkovíc, by mohli budúci mesiac začať nasúvať nad Dunaj. Každý mesiac by zhotoviteľ mal nad rieku vraj vysunúť 30 metrov.

Práce na moste v poslednom čase stáli, môže za to vraj vysoká hladina rieky a nepracovalo sa ani cez sviatky. O to intenzívnejšie by sa malo začať pracovať od marca. Robotníci totiž budú pracovať na tri zmeny, vo dne i v noci. Prácu robotníkov budú nepretržite sledovať pracovníci magistrátu. Pracovať by sa od februára už malo opäť aj na Štúrovej, kde práce spomalili zmeny v projekte. „Zhotoviteľ ma uistil, že vo februári sa vráti na Štúrovu ulicu stavebný ruch a ulica sa začne dokončovať,“ priblížil primátor s tým, že zhotoviteľ má predložiť aj presný plán prác.

Starý most v Bratislave začali rozoberať 2. decembra 2013. Projekt prestavby Starého mosta a vybudovanie prvej časti električkovej trate do Petržalky má byť dokončený, skolaudovaný a vyfaktúrovaný do konca tohto roka. Pôvodne radnica chcela projekt dokončiť už v auguste tohto roka, práce však vlani v lete zdržalo hľadanie možnej nevybuchnutej munície ešte z druhej svetovej vojny na dne Dunaja. Špecialisti síce v Dunaji podozrivé predmety našli, zhodnotili však, že pri dodržaní bezpečnostných opatrení nie sú nebezpečné, práce tak mohli pokračovať. Jeden pilier je už zbúraný a ďalší búrajú. Nahradiť ich má následne jeden pilier, na Dunaji sa tak rozšíri plavebná dráha.

Prestavba Starého mosta je spolu s vybudovaním električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu súčasťou prvej etapy budovania Nosného dopravného systému v Bratislave. Starý most rekonštruuje Združenie MHD – Starý most, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní. Je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ. Projekt bude stáť 58,8 milióna eur bez DPH. Na prestavbu Starého mosta mesto získalo nenávratný finančný príspevok z eurofondov. Na financovaní projektu sa bude z 85 percent podieľať Európska únia, desať percent prispeje štát a päť percent zaplatí mesto. Podmienkou je, že projekt musí byť dokončený a vyfakturovaný do konca roka 2015.

Redakcia: Kutlíková 17, 852 50 Bratislava, 02/ 638 352 95, e-mail: petrzalskenoviny@gmail.com
Šéfredaktorka: Gabriela Belanová, Príjem inzercie:  0905 273 416, 0905 273 414
Vydavateľ: Mestská časť Bratislava–Petržalka, Kutlíkova 17, 852 50 Bratislava, IČO: 00603201