INZERCIA  +421 905 273 416, +421 905 273 414 

Kráti sa čas na vybavenie e-dokladov pre štatutárov firiem

Kráti sa čas na vybavenie e-dokladov pre štatutárov firiem

Do štartu komunikácie štátnych úradov so štatutármi spoločností zapísaných v obchodnom registri zostáva už len 12 týždňov. Napriek tomu je na prístup k svojim elektronickým schránkam pripravená polovica štatutárov firiem.

Ministerstvo vnútra, ktoré vydáva elektronické občianske preukazy, už pokladá situáciu za kritickú. Keďže sa blíži čas dovoleniek a s ním aj „sezóna cestovných dokladov“, čakacie doby na oddeleniach dokladov sa začínajú predlžovať. V súčasnosti je priemerná čakacia doba pri žiadosti o vydanie občianskeho preukazu 22 minút, ale každým dňom si žiadatelia počkajú dlhšie.

V Bratislave majú občania k dispozícii 4 oddelenia dokladov, z nich jedno je aj v Petržalke na Záporožskej ulici. Za prvé tri mesiace roku 2017 na Záporožskej ulici v Petržalke prijali 7 489 žiadostí o doklady (3 875 občianskych preukazov, 2 892 cestovných pasov a 723 vodičských preukazov). O certifikáty pre elektronický podpis tu za prvé tri mesiace tohto roku požiadalo 1 329 žiadateľov.  Priemerná čakacia doba na prijatie žiadosti na tomto oddelení je v súčasnosti 18-20 minút, teda o niečo menej ako na oveľa viac vyťaženom klientskom centre na Tomášikovej ulici /bývalá Ikea/. 

Doklad si ale možno vybaviť na hociktorom zo 76 oddelení dokladov v SR nezávisle od miesta trvalého pobytu. V pondelok, utorok a vo štvrtok sú oddelenia dokladov otvorené  od 8. do 15. hodiny, v stredu až do 17. hodiny, v piatok len do 14. hodiny.

Pri prevzatí dokladu si nechajte bezplatne vydať aj certifikáty potrebné na vytvorenie zaručeného elektronického podpisu, ktorý využijete najmä pri množstve e-služieb poskytovaných štátom. Každý, kto požiada o elektronický podpis, dostane bezplatne čítačku.

Vyhotovený doklad vám doručia na ktorékoľvek pracovisko v rámci SR. Existuje, samozrejme, aj možnosť nechať si ho doručiť kuriérom do vlastných rúk.

Vedeli ste, že občiansky preukaz s čipom si môžete „manažovať“ sami? MV SR na to pripravilo niekoľko elektronických služieb, ktoré nájdete na portáli Elektronické  služby MV SR /https://portal.minv.sk – Životné situácie – Doklady/

Napríklad služba  modifikácia kontaktných údajov  umožňuje aktualizovať kontaktné údaje ako e-mail, respektíve číslo mobilného telefónu a určiť si takzvaný diskrétny údaj. Ten je dôležité si zapamätať pre prípad straty či odcudzenia občianskeho preukazu.

Elektronické nahlásenie straty či odcudzenia občianskeho preukazu – výhodné najmä vtedy, ak sa nepríjemná situácia prihodí mimo územia Slovenska, napríklad počas dovolenky. Elektronická služba si od vás vyžiada vaše osobné údaje a najmä diskrétny údaj. Stratený či odcudzený doklad bude v policajnej evidencii automaticky zablokovaný.

Nový občiansky preukaz cez internet – ak zmeníte trvalý pobyt alebo sa vám končí platnosť pôvodného dokladu, o vydanie nového môžete požiadať elektronicky a následne si OP už len vyzdvihnúť na oddelení dokladov.

Podrobnosti o e-schránkach nájdete na www.statutar.sk

Redakcia: Kutlíková 17, 852 50 Bratislava, 02/ 638 352 95, e-mail: petrzalskenoviny@gmail.com
Šéfredaktorka: Gabriela Belanová, Príjem inzercie: 0905 273 416,  0905 273 414
Vydavateľ: Mestská časť Bratislava–Petržalka, Kutlíkova 17, 852 50 Bratislava, IČO: 00603201