INZERCIA  +421 905 273 414, +421 905 273 416

Petržalská električková trať má poškodené koľaje

Petržalská električková trať má poškodené koľaje

Nová električková trať v Petržalke má na niektorých miestach zdeformovanú koľaj. Informuje o tom internetová stránka imhd.sk„Po prvých letných horúcich dňoch sa objavilo zdeformovanie koľají. Vplyvom tepla a javu tepelnej rozťažnosti materiálov dochádza k predĺženiu koľajníc a na petržalskej trati sa tento jav prejavil medzi zastávkami Farského a Jungmannova vybočením polohy koľají v oblúkoch. V prvom prípade sa koľaj v smere jazdy do Petržalky priblížila ku opačnej koľaji, v druhom prípade došlo k posunu koľaje do centra mesta ďalej od opačnej koľaje. Na trati je zreteľne vidno, ako menili polohu podvaly pod koľajnicami. Na jednej strane koľají chýba štrk na miestach, z ktorých sa podvaly posunuli, a na druhej strane je štrk vytlačený nad pôvodnú úroveň. Pôvodne plynulé koľajové oblúky sa zmenili na viacero oblúkov s rôznym polomerom.“ 

Dva oblúky, každý iný
Dva oblúky, každý iný

Okamžite po zistení tejto situácie sa primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal spojil so zástupcom zhotoviteľa a nariadil preveriť všetky možné dôvody vzniku tohto problému,“ uviedla dnes pre agentúru SITA hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová s tým, že v tejto chvíli zatiaľ nie je známe, z akých dôvodov sa trať v určitom úseku zvlnila. „Primátor zároveň požiadal zhotoviteľa o okamžitú nápravu. Výdavky spojené s odstránením tohto problému bude znášať zhotoviteľ, pôjde o opravu v rámci záručnej doby,“ pripomenula Skokanová. Či toto poškodenie oddiali spustenie električky do Petržalky zatiaľ nevedia.

Podvaly na skrivenej koľajnici sú odhrabané .
Podvaly na skrivenej koľajnici sú „odhrabané“.

Ako dnes povedala hovorkyňa Bratislavského samosprávneho kraja Lucia Forman, stále platí, že BSK, ktorý stavbu kolauduje, trať cez Starý most až do Petržalky plánuje otvoriť začiatkom júla. Stav električkovej trate boli zástupcovia Bratislavského samosprávneho kraja skontrolovať ešte 26. mája. Žiadne závažné technické chyby nenašli. Brehy Dunaja by mala spájať linka č. 1 z Hlavnej stanice Bratislava do Petržalky a linka č. 3 jazdiaca do Rače. Zatiaľ sa môžu ľudia po vynovenom Starom moste prejsť pešo či previezť na bicykli. Lávka na zrekonštruovanom most je otvorená od 19. mája.

Električka vchádza do Petržalky

Prestavba Starého mosta v Bratislave sa začala 2. decembra 2013, keď začali rozoberať pôvodnú konštrukciu. V januári 2014 postupne uzavreli Štúrovu ulicu, najprv pre električky a následne aj pre autá a začali demontovať koľajovú trať. Práce v júni 2014 zastavilo hľadanie možnej nevybuchnutej munície v Dunaji, práce opäť obnovili v septembri toho istého roku. Do konca roka 2014 postupne zbúrali piliere tri a štyri a začali rekonštruovať pilier číslo päť. Vo februári 2015 začali vysúvať oceľovú konštrukciu mosta, ktorá spojila brehy Dunaja 22. októbra 2015. Nová konštrukcia Starého mosta bola kompletne dokončená 1. decembra 2015. Starý most i prvú časť električkovej trate do Petržalky prevzalo hlavné mesto do svojho vlastníctva 16. decembra.

 

Redakcia: Kutlíková 17, 852 50 Bratislava, 02/ 638 352 95, e-mail: petrzalskenoviny@gmail.com
Šéfredaktorka: Gabriela Belanová, Príjem inzercie:0905 273 414, 0905 273 416
Vydavateľ: Mestská časť Bratislava–Petržalka, Kutlíkova 17, 852 50 Bratislava, IČO: 00603201