INZERCIA  +421 905 273 414,  +421 905 273 416

Prvá etapa električky – stratená príležitosť

Prvá etapa električky – stratená príležitosť

 Utajenie informácií

Konkrétna podoba trate prvej etapy Nosného systému MHD Šafárikovo nám. – Bosáková bola pred verejnosťou doslova utajená. Vizualizácie uverejnilo mesto až pár dní pred tzv. „verejnou diskusiou“. Verejnosť už však na finálnej podobe nemôže zmeniť nič. Navyše vizualizácia, ktorú mesto zverejnilo, nezodpovedá skutočnosti podľa projektovej dokumentácie. Prvýkrát sa so skutočne plánovanou traťou môžu Petržalčania oboznámiť až teraz – na obrázku v článku.

Likvidácia zelenej zóny

Projekt predpokladá vytvorenie „dočasného obratiska“ električiek. Oproti verejnosti prezentovanému, je jeho skutočné umiestnenie podľa projektovej dokumentácie oveľa severnejšie a trať je vedená stredom dnes zelenej zóny pri Chorvátskom ramene. Podľa výškového profilu – na v priemere dvojmetrovom násype. Stalo sa to, na čo naše združenie ako na riziko upozorňovalo už pred rokmi. Celé dnes oddychové územie tak bude rozdelené a jeho funkcia zlikvidovaná. Dá sa predpokladať, že ďalším, potom už „logickým“ riešením v budúcnosti bude územie okolo trate zastavať.

Problém obratiska električiek

Obratisko električiek je príkladom nekoncepčne fungujúcej dopravnej politiky mesta – je potrebné, aby sa dnes používané jednosmerné električky mohli otočiť a ísť späť. Pri moderných obojsmerných električkách takýto problém nie je. Mesto vyhlásilo tender na nové električky, 15 jednosmerných a 15 obojsmerných. Podľa vyjadrení kompetentných 15 električiek na obsluhu liniek petržalskej prvej etapy nestačí. Prečo sa teda nenakúpi viac obojsmerných električiek? Ušetrili by sa tým prostriedky nielen na postavenie a neskoršie zbúranie obratiska, ale predišlo by sa úplnej devastácii spomínaného zeleného územia.

mapa kuga
Skutočná podoba trate prvej etapy Nosného systému MHD Šafárikovo nám. – Bosákov

Ako ďalej

Prvá etapa dopadla asi najhorším možným spôsobom. Petržalčania by mali požadovať dve veci: Po prvé – minimalizáciu škôd. Preskúmať, či predsa len nie je možný dopravný model, kde bude postačovať plánovaný počet obojsmerných električiek. Ak nie, trvať na tom, aby v ďalšej etape boli vyčlenené prostriedky na odstránenie obratiska po dobudovaní celej petržalskej trate. Po druhé – nedovoliť, aby sa plánovaná druhá etapa skončila rovnako katastrofálne.

 

  • Vlkonož

    Podrbane komunisticke kur.. sak vam to vo volbach spocitame. Pridu ludia kotlebovci skoncite rozdr…..

  • porek

    “ a neskoršie zbúranie obratiska…“ Celé toto myslenie je choré, prečo búrať obratiská a prichádzať tak o flexibilitu siete v prípade mimoriadností / údržby / nových liniek. To je typické pre celú BA. Stane sa niečo na trati a vyradený je niekoľko kilometrový úsek lebo chýbajú obratiská.Odporúčam pozrieť si električkovú sieť v Brne je tu veľa obratísk ktoré sa bežne nevyužívaju resp. otáčajú sa na nich skrátené spoje v sedlách. Vlastne celá sieť električiek v BA je mimoriadne neflexibilne riešená

Redakcia: Kutlíková 17, 852 50 Bratislava, 02/ 638 352 95, e-mail: petrzalskenoviny@gmail.com
Šéfredaktorka: Gabriela Belanová, Príjem inzercie:0905 273 414 ,0905 273 416
Vydavateľ: Mestská časť Bratislava–Petržalka, Kutlíkova 17, 852 50 Bratislava, IČO: 00603201