INZERCIA  +421 905 273 414, +421 905 273 416

Kto Petržalku a Petržalčanov pretína?

Kto Petržalku a Petržalčanov pretína?

Hovorí sa, že lepšie je raz vidieť ako stokrát počuť. V Petržalke aj čítať. Lebo to, čo niektoré médiá, tiež aj akože ekologickí aktivisti cielene vnucujú súdnym Petržalčanom, treba ozrejmiť. Že nebudú žiadnymi obeťami, druhotriednymi občanmi električkou a 4-prúdovou cestou rozpoltenej či preťatej Petržalky.

Išli sme a nafotili „rozpoltené“ a „preťaté“ mestské časti, ktorými tiež vedie električka a 4-prúdovka. Ružinov, Raču, Karlovu Ves, Dúbravku, Staré i Nové mesto. Nevideli sme frustrovaných obyvateľov – vystrašených ani vyjašených, od nešťastia nebili hlavami o múr, kde to žijú, kto ich tak v ich mini meste roztína. Nik tam nezháňal podpisy pod petície, neklamal, nedramatizoval, nedožadoval sa likvidácie komunikácie, ktorá nerozdeľuje ľudí, ale naopak – spája. Lebo aj jej prostredníctvom medzi sebou komunikujú. Dostane ich tam, kde chcú a ku komu chcú. Na prekvapenie – ľudia tam normálne žijú. Prechádzajú z jednej strany „diaľnice a autostrády“ na druhú stranu (lebo tak budúcu súbežnú cestu s električkou v Petržalke niektorí označujú), ba dokonca niektorí idú aj so psami. Asi ich idú „venčiť“, aj keď tam práve nemajú vodné ramená.

Fotografie z konkrétnych mestských častí sú dosť výrečné a sú odpoveďou na klamstvá, ktoré sa na Petržalku valia už celé dni.

Ešte k terminológii: Mesto, čiže ani Petržalka, sa cestou nerozpoltí. Poltí sa na bitúnku a na dedinských zabíjačkách. Petržalka teda nie je ošípaná, ale tiež ani drevený klát, aby ju niekto titulkami či výrokmi roztínal či pretínal. Asi tak – osada nie je fasáda. Keďže na hrubé vrece treba aj hrubú záplatu, tu je: Áno, pojem rozpoltená sa používa, nie však v súvislosti s mestom ako organizmom celku ľudí, ale s istou diagnózou jednotlivca. Podľa medzinárodnej klasifikácie chorôb (MKCH) je označená F20 ako schizofrénia. Zvyčajne, i keď obvykle nesprávne, zahrňuje tzv. „rozpoltenú osobnosť“. Má napr. takéto príznaky – počutie vlastných myšlienok (myšlienkové ozveny), pocity vkladania alebo odnímania myšlienok či ich vysielanie iným, bludy vlastnej kontrolovanosti a ovplyvňovania iných, halucinačné hlasy, pocity nadľudských síl alebo schopností a i. To už však čo-to či koho môže pripomínať, lebo na Slovensku máme i také príslovie: Čo sa babe chcelo, to sa babe snilo…

Račianska ulica 1
Rača – Račianska ulica
Ružinov
Ružinov – Ružinovská ulica
Vajnorská ulica
Nové mesto – Vajnorská ulica
Dúbravka - Saratovská ulica
Dúbravka – Saratovská ulica
Karlova ves - Karloveská ulica
Karlova ves – Karloveská ulica
Staré mesto - Krížna ulica
Staré mesto – Krížna ulica
  • Popri spominanych cestach sa obyvatelia nechodia prechadzat. Tzv. neplnia odychovu funkciu. Su to proste cesty.

  • Erik

    Nemyslím si že fotky z Račianskej alebo Karloveskej sú práve dobrým príkladom. A Ružinovskú mohli odfotiť medzi Saleziánmi a Slovanetom, kde je pekný zatrávnený zvršok.

  • Presne takto nechcem aby Petržalka dopadla !!! Už to niekto chápe ?

  • Andrea Zlatnanska

    Bravo, takto zly clanok som uz davno necitala..hovori akurat tak o malosti autora, aktivistov dufam neurazi..Inak ked ide o PR clanok nemalo by to byt oznacene? A pouzite priklady su na smiech, lebo popri nich by som sa nesla ani prechadzat, ani bicyklovat, ani kocikovat, a uz vobec nie oddychovat. Ocakavala by som trosku viac kreativity od tych, co silou-mocou tento nezmysel presadzuju, ako urazky a „stekanie“ – co tak pre zmenu rozumny argument?

  • Mimique

    To je co za dristy? Pisal to sam pan Schlosser, alebo si niekoho najal? Ludia tam normalne ziju? No clovek je tvor prisposobivy, vela ludi prezilo aj Osviencim, ale to snad nie je dovod aby sme si taky hnus nechali postavit znova. Naozaj „argumenty“ hodne IQ50.

  • Roman

    Porovnavas neporovnatelne. Petrzalka uz ma vybudovanu infrastrukturu, do ktorej sa ide pridavat dalsia, uplne zbytocna. Ta elektricka by este mohla byt, ale naco ju lemovat cestou? Co sa tym ziska? Auta sa beztak nahromadia na mostoch…jedine sa znici ten maly kusok zelene co este existuje…radsej nech sa ten zveladi, ved pre obcanov toto mesto cele desatrocia nic neurobilo, len bralo.

  • zuzana

    Práve tie ramená, ktoré inde nemajú sú užasné. A kto býva v Petžalke, vie aké to je. Veríím,že petržalka nedopadne tak ako ostatné betónové časti bratislavy. Ja osobne bývam pri Draždiaku a je úžasné keď nepočuje nič, len ticho. žiadne autá a nehovorím o električkách….to by som nechcela. človek nemusí isť cez mesto,aby bol v prírode, stačí sa mu prejsť kúsok. Moja mame neverila, keď sme ju v Petržalke zobrala do lesíka, ktorý máme smerom k malému draždiaku. Skoro odpadla, že toto sme stále v petržalke.

    Verím,že obyvateľia petržalky nedovolia ten slúpy projekt. A tí páni, ktorí chcú na nej zarobiť, zamyslite sa trocha. Ozaj chcete mať všade betón, sak uz teraz bratislavu volaju betónová džungla. Ja verím,že Petržalčanom nieje lahostajné čo nám tu postavia v rámci „rozvoja“. Miesto tých hlúpich projektov, by radšej mohli postaviť detské ihriská pre deti. Ale hold,na ihrisku nikto nezarobí peniaze. To je asi dôvod, prečo stavať budovy, na ich stavbe na dobre nabalia páni a naše deti sa môžu hrať miesto piesku na betóne. A miesto slnka bude na nás svietiť billborg, kúp si posledný byt v stavbe“, v ktorej aj tak nikto nebýva.

    Nedovoľme im, aby peniaze prebili zdravý rozum.

  • obcan

    ako tak pozeram same slnecne bulvary, plne deti a mamiciek s kocikmi :-)
    myslim ze redakcia dosiahla presny opak toho co chcela…

  • Katka petrzalcanka

    akoze ked maju cesty v inych castiach, tak ju jasne postavme aj v petrzalke, ved sa tu mame moc dobre! len naozaj nerozumiem kam ta cesta povedie… mosty uz teraz ledva stihaju… chce to obchvat okolo bratislavy a nie cez… !!!

  • jh206

    Tak schválne, skúste sa opýtať obyvateľov Karlovej Vsi, ako ľahko a príjemne sa im prechádza napríklad s deťmi do škôlky alebo školy na druhú stranu Karloveskej ulice, kde je rýchlosť znížená na 40 kmh a aj tak sa vám každý deň stane, že okolo vás prefrčí cez priechod pre chodcov auto 60 kmh rýchlosťou na červenú. Alebo sa ráno či poobede postavte na Račianske mýto a skúste prejsť z jedného konca na druhý, prípadne si počkať v daždi na zastávke na električku. Čistá radosť.

  • obcan petrzalky

    Suhlasim. S komentarmi.

    Ludia podpisujte peticiu a pridite v pondelok o 18 do Primacialneho palaca na verejnu diskusiu.

    Autor si nevsimol, ze cez Karlovku alebo Vajnorsku nejde chorvatske rameno…
    Bol autor vobec niekedy v Petrzalke?

    otrasny clanok, fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuj, hanba celej redakcii

  • mombre@zoznam.sk

    komunisticky pokracovatelia, nie zveladovat, nicit treba, je samozrejmostou, ze kde je verejny zaujem su aj verejne financie…

  • PotPalo

    Klamú ľudí, žiadna oddychová zóna, tá je tam teraz. Z terajšej zelenej plochy ostane tak 10%, zvyšok sa zastavia, pribudnú výškové budovy, byty, a teda aj niekoľko tisíc áut. Doprava v petržalke sa skomplikuje, nepomôže ani tá cesta, ani električka. Jediné rozumné riešenie by bolo nič nestavať, iba dobudovať metro alebo električku zapustenú kompletne v zemi (ako metro), aby na povrchu boli iba zastávky. Okolo by bol park, nikto by ani nemusel vedieť, že pod ním ide električka.

  • Vlasta

    Článok je objednaným a plateným nechutným rétorickým cvičením autora. Arogantným spôsobom nám tu podsúva názory developerov, ktorí čakajú len na to, aby z Chorvátskeho ramena urobili to, čo sme videli na ilustračných obrázkoch k článku. Pán autor (pp) nie je Vám z Vášho článku nevoľno?

Redakcia: Kutlíková 17, 852 50 Bratislava, 02/ 638 352 95, e-mail: petrzalskenoviny@gmail.com
Šéfredaktorka: Gabriela Belanová, Príjem inzercie: 0905 273 414, 0905 273 416
Vydavateľ: Mestská časť Bratislava–Petržalka, Kutlíkova 17, 852 50 Bratislava, IČO: 00603201