INZERCIA  +421 905 273 416, +421 905 273 414

Zmluva na parkovanie s firmou EEI je na sedem rokov

Zmluva na parkovanie s firmou EEI je na sedem rokov

Zmluvu na parkovanie uzavrela bratislavská mestská časť Petržalka s firmou EEI na sedem rokov alebo do vyčerpania finančného limitu. „Limit na koncesnú zmluvu je päť miliónov eur. Ak sa päť miliónov vyčerpá za štyri roky, tak to budú štyri roky, ak však za sedem rokov vyčerpajú dva milióny, tak skončia pri plnení dva milióny,“ vysvetlil petržalský prednosta Miroslav Štefánik. Päť miliónov eur dá firme za služby mestská časť.

Nový parkovací systém bude prevádzkovať firma EEI, ktorú mestská časť vybrala v súťaži. „Mestská časť na to nemá peniaze. Museli by sme to aj tak robiť externe, nemáme tu na to odborníkov. Radšej sa dohodneme s niekým, kto to bude prevádzkovať. Toto je lacnejšie riešenie,“ zhrnul starosta Petržalky Vladimír Bajan s tým, že parkovacia politika síce nevyrieši problém s parkovaním v mestskej časti, ale ambíciou samosprávy je tento problém zmierniť. Parkoviská v Petržalke sú v súčasnosti preplnené, autá sú zaparkované na chodníkoch a matky s kočíkmi či vozičkári majú pre ne často sťažený pohyb. Problémom je aj to, že pred domami parkujú autá s mimobratislavskými poznávacími značkami. Vstupná investícia je podľa prevádzkovateľa parkovacieho systému 1,5 milióna eur. „Je v tom vyznačenie, zavedenie systému, zamestnanci, ktorí budú predávať karty,“ doplnil Štefánik. Všetky príjmy pôjdu na účet mestskej časti, prevádzkovateľovi budú platiť odmenu 40 eur bez DPH za predaj jednej parkovacej karty. „Chceli sme mať priamu kontrolu nad financiami,“ hovorí Štefánik.

Za parkovanie v Petržalke budú po novom poplatok platiť rezidenti s trvalým pobytom v mestskej časti a aj tí, ktorí tu bývajú, ale trvalý pobyt v Petržalke nemajú. „V tejto chvíli sa však o výške poplatku nebudeme baviť. Predpokladám, že sa dohodneme s poslancami a bude jedna karta na rodinu,“ uviedol petržalský starosta Vladimír Bajan. Podľa mestskej časti rezidentské parkovanie uprednostní obyvateľov s trvalým pobytom tak, aby mali možnosť zaparkovať vo vzdialenosti približne 150 metrov od svojho bydliska a všade inde v Petržalke, kde potrebujú. Týka sa to parkovania pri obchodoch a pri zdravotných zariadeniach. Rezidentská karta umožní parkovanie auta v zóne bez ďalších poplatkov. Za vydanie rezidentskej karty bude základný poplatok, ktorý bude vychádzať z výšky prevádzkových nákladov. Platnosť karty bude jeden rok. Ak bude dobré počasie a bude sa dať maľovať značenie na cesty, parkovaciu politiku v bratislavskej mestskej časti Petržalka by mohli spustiť 1. januára budúceho roka. „Ak nám to počasie neumožní, tak spustenie systému bude na jar budúceho roka. Maľovať čiary na zem môžu len vtedy, ak je teplota vyššia ako pätnásť stupňov,“ povedal Štefánik. Problematiku parkovania vPetržalke by mali miestni poslanci riešiť na septembrovom zasadnutí zastupiteľstva. Zastupiteľstvo schvaľuje aj všeobecne záväzné nariadenie, ktoré upraví všetky podmienky prevádzkového poriadku.

  • juro

    Je to hlúposť. Rodina, ktorá býva vo väčšom byte má viac dospelých členov a všetci potrebujú auto. V garzónke býva jeden človek. Majú rovnaký nárok? Majitelia áut s mimobratislavských okresov parkujúcich v noci v Petržalke tu asi spia, i keď v podnájme.Kam dáte ich autá? Zdierate už i tak dosť chudobných ludí, aby ste vyvoleným dali milióny, možno porušujete aj ústavu. Pán Bajan, v ďaľších voľbách ďakujeme, už nekandidujte! Nebchýba Vám široká diskusia s Petržalčanmi pred podpísaním tohoto nezmyslu?

    • Marek

      Suhlasim s Vasim nazorom. Ja nemam v Petrzalke trvaly pobyt, no byvam tam v podnajme, riadne si platim najom (nemalu sumu) a dochadzam do Bratislavy autom, pretoze ma to vyjde lacnejsie ako autobusom, alebo vlakom, pretoze chodime v aute styria. V Bratislave pracujem a vobec sa mi nepaci tento navrh. Problem treba riesit uz v zaklade, to znamena zacat budovat parkovacie domy, podzemne garaze alebo velke strazene, monitorovane zachytne parkoviska. A nie jednoducho zaviest poplatky, zdierat ludi a nestarat sa, kde daju svoje auta. Namalovat ciary dokaze kazdy, takze toto akoze “komplexne“ riesenie je poriadne smiesne a trapne. A taktiez suhlasim s tym, aby sa k tomu mohli vyjadrit obyvatelia a nie ze sa to niekde schvali ludom za chrbtami. Tolko moj nazor.

Redakcia: Kutlíková 17, 852 50 Bratislava, 02/ 638 352 95, e-mail: petrzalskenoviny@gmail.com
Šéfredaktorka: Gabriela Belanová, Príjem inzercie:  0905 273 416, 0905 273 414
Vydavateľ: Mestská časť Bratislava–Petržalka, Kutlíkova 17, 852 50 Bratislava, IČO: 00603201