INZERCIA  +421 905 273 414, +421 905 273 416

Čo dá električka Petržalke? Alebo kto chce Petržalčanov vykoľajiť?

Čo dá električka Petržalke? Alebo kto chce Petržalčanov vykoľajiť?

Má byť klasická, nízkopodlažná, a, samozrejme, moderná. To je výstup riešenia nosného dopravného systému v Petržalke. Reč je o električke.

Po kadejakých návrhoch, v ktorých bola zatracovaná, vraj časom a nárokmi cestujúcej verejnosti už prekonaná, no predsa len ako spoľahlivý, komfortný a ekologický prostriedok hromadnej dopravy je napokon plne rehabilitovaná. Ako dopravný mestotvorný fenomén majúci v sebe bratislavskú tradíciu, romantiku, generačnú – cestovateľskú aj technickú kontinuitu. Ale už aj s nádejou, že do konca roka 2015 spojí cez Starý most petržalskú Bosákovu ulicu so Šafárikovým námestím a stane sa súčasťou električkovej siete Bratislavy. A to v najvyššom čase, pretože uzatvorením Starého mosta pre autobusovú dopravu sa cestujúcim týmto smerom predĺžil čas cestovania skoro o desať minút. Kompenzácia mestského dopravcu nebola malá ani lacná. Musel navyše najazdiť takmer milión vozidlových kilometrov, ktorých zabezpečenie stálo dopravný podnik, teda mesto, čiže aj nás všetkých jeho obyvateľov, až jeden a pol milióna eur. Kto ju preto odmieta, nech len netára, ale na stôl položí vyplnený šek našich spoločných strát… lebo, zdá sa, že s niektorými možno viesť iba takúto reč.

Pri dlhodobej petržalskej dopravnej mizérii, v čase prípravy 2. etapy nosného dopravného systému práve niektorí Petržalčania – politickí i nepolitickí, cielene masírujú verejnú mienku názormi, ktoré negujú jeho prípravu. A to zas o jeho podpovrchových, resp. nadzemných variantoch, či rôznych vedení súbežnej komunikácie okolo električkovej trate. Ďalšími „zásadnými problémami“ je starosť o zeleň, ktorá sa „nadivoko“ rozrástla v neudržiavanom koridore Jantárovej cesty. To, čo má byť jasné, sa zatemňuje strašením, ohrozením, neistotou. Nejde sa dopredu, ale cúva. Problémy sa neriešia, ale ešte viac kopia. Triezvy pohľad na veci a problémy nahrádza fantazírovanie, núkajú sa akože alternatívy ako cielený zmätok a napätie medzi ľuďmi ako politický program… Dosiahnuť až odmietnutie. Čo keď práve takýto stav ničoho niektorým vyhovuje? Ako petržalský poslanec považujem za svoju povinnosť hľadať odpovede na otázky, ktoré dostávam na stretnutiach s občanmi, ktoré rozoberáme na zasadnutiach komisie miestneho zastupiteľstva pre územný rozvoj a dopravu, ako aj na pracovných poradách k projektovej dokumentácii. Takže predkladám Petržalčanom, ktorí chcú viac, ako máme všetci dnes a vidia ďalej ako len pod svoje okná paneláku, trikrát PRETO na trikrát PREČO.

Prečo povrchový variant električky?

Súčasná električková sieť v Bratislave, aj napriek úsekom s nevyhovujúcim technickým stavom, je vhodná ako nosný dopravný systém z hľadiska podielu tratí na samostatnom telese. Viac ako tri štvrtiny trate sú práve na ňom a tie sú charakteristické pre rýchlodráhu alebo metro. S plnou preferenciou električkovej dopravy na stykoch s komunikáciami dosiahneme takmer plynulú premávku na tratiach. V Bratislave je električka oddelená od individuálnej automobilovej dopravy v maximálnej možnej miere. Dokonca aj v najužšom centre mesta premáva električka vo vlastnom vyhradenom páse. Systém tratí musí byť vhodne doplnený novým vozovým parkom. Pre cestujúceho je najatraktívnejšia taká doprava, ku ktorej má pohodlný, nenáročný a bezbariérový prístup. Ten spĺňa práve povrchový systém doplnený preferenčnými prvkami a dôkladným zabezpečením premávky. Z technického hľadiska ide o systém, ktorý je možné vybudovať s najkvalitnejšími protihlukovými opatreniami, ale aj najnižšími nákladmi v porovnaní s podpovrchovými a nadzemnými variantmi.

Prečo súbežná komunikácia Bosáková – Kutlíková – Janíkov dvor?

Návrh električkovej trate spolu so súbežnou komunikáciou dáva predpoklad vytvorenia mestského bulváru v centrálnej časti Petržalky (v minulosti plánovaná komunikácia s označením B), ktorý bude mať význam nielen pre nosný dopravný systém, ale aj pre doplnkovú autobusovú, resp. v budúcnosti trolejbusovú dopravu a pre individuálnu automobilovú dopravu. V celom úseku komunikácie popri električkovej trati bude vedená aj sieť autobusových liniek, ktoré budú čiastočne vedené tak, aby bol zabezpečený prestup medzi nimi a nosným systémom. Táto komunikácia bude na jednej strane zabezpečovať funkciu vnútromestského bulváru pre pripravovaný komplex Petržalka – centrum a na druhej strane prispeje k rýchlemu spojeniu centra Petržalky s jej okrajovými časťami, čím dôjde k skráteniu času a dĺžky cesty pre výraznú časť Petržalčanov. Zároveň je tu aj efekt zníženia emisií v ovzduší.

Na druhej strane dôjde k odľahčeniu súčasných vnútrosídliskových komunikácií a križovatiek, čo môže viesť k ich upokojeniu s možnosťou vytvorenia nových parkovacích miest. Táto možnosť pri realizácii nosného dopravného systému MHD je jedinečná, lebo sa vytvára na otvorenom, inými objektmi nezaťaženom území, môže teda definovať všetky hlavné mestotvorné atribúty priamo okolo mestského uličného priestoru. Bratislava sa tak môže, a to v našej Petržalke, po úspešnej realizácii zaradiť medzi významné hlavné mestá s veľkým mestským bulvárom so všetkými jeho pozitívnymi vlastnosťami mestského života a so zachovaním hodnôt kvality životného prostredia. To dôležité však ešte na tomto úseku: Jantárovú cestu treba vybudovať naozaj po novom a v potrebných parametroch. Je predsa schválená zástavba Južného mesta pre 20-tisíc obyvateľov. Ako sa budú odtiaľto presúvať? Preletia, či sa budú preplietať už dnes preplnenou Dolnozemskou či Panónskou cestou?

Ešte Gessayova či už Náletová...
Ešte Gessayova či už Náletová…

Prečo odstrániť zeleň medzi Bosákovou a Kutlíkovou?

Otázka je zavádzajúca, manipulujúca, ale tak ju predkladajú stranícki i nestranícki aktivisti Petržalčanom. Ibaže žiadne pohrebisko zelene v tejto časti Petržalky nevznikne. Návrh komplexne rieši celý dopravný koridor. Namiesto súčasného „náletového“ porastu rýchlo rastúcich drevín, ktorý vznikol neudržiavaním priestoru a ktorý je počas kvitnutia na ťarchu predovšetkým alergikom (topoľové porasty a trávy), bude celý pás doplnený vhodnou zeleňou, a to popri vlastnej električkovej trati, ako aj po oboch stranách komunikácie. Vytvorí sa široký bulvár s možnosťou tvorby ucelených stromových alejí v jednotlivých úsekoch s rôznymi druhmi stromov (vo variantoch ide o cca 2,5- až 4,5-tisíca stromov v celej dĺžke bulváru). Takéto riešenia majú mnohé európske mestá, ktoré spája električková trať s komunikáciami pre individuálnu automobilovú dopravu, cyklistickú dopravu, pešie trasy. V komplexe ide o moderný dopravný mestotvorný prvok. Vznikne – popri električke – dôstojné centrum pre obyvateľov Petržalky. Aby konečne nebola naša mestská časť iba nocľahárňou, ale už aj najväčším stredoeurópskym nočným parkoviskom, ale plnohodnotným mestom v meste s jeho všetkými funkciami a príležitosťami pre človeka – pracovnými aj voľnočasovými. Je už na nás, či to chceme, alebo nechceme…

Kto to hádže na koľaje?

Každé mesto má špecifické podmienky pre nosný systém verejnej dopravy. V Bratislave je to električka. Ako skúsenosť, poznanie po dlhých koncepčných blúdeniach a blúzneniach. Preto má byť dopravne preferovaná. Pravda, ako subsystém v celej MHD sa nezaobíde bez kvalitnej a efektívnej doplnkovej dopravy – autobusov, trolejbusov. Preto sa nepatrí hádzať a klásť kadejaké vymýšľance ako prekážky na jej koľaje v Petržalke, keď ešte ani nie sú. A možno práve o to niektorým ide. Už teraz Petržalčanov – vykoľajiť…

  • Myslím, teda som:

    Myslím, teda som,
    Vravím áno električkovej doprave pozdĺž celej dĺžke Chorvátskeho ramena! Avšak treba si uvedomiť, že to čo je tam dnes, je absolútne neadekvátne nazývať kultúrnym priestorom pre relax a rodinu, tak ako to volajú aktivisti, ktorí bojujú asi proti všetkému. Pravda je taká, že po zime vždy vykúkne tona odpadkov, ľudia si navykli skracovať cestu naprieč lúku a vytvárajú tým neskutočné blato, v lete v náletovej zeleni prespávajú individuá rôzneho typu a výnimkou nie sú ani požiare. Prosím Vás, toto niekto z Vás nazýva priestorom na relax???
    S budúcou trasou električky si viem predstaviť lemovanú výsadbu stromčekov a krov, ktoré sa budú počítať na tisíce. Takáto cesta by mohla byť súmerne od tzv TPDčka po juh potiahnutá kvalitnou cestou pre peších a cyklistov a dotvorená kvalitnou architektúrou. Samozrejme, mestský park je nutnosť, za ktorou mesto musí stáť, avšak nie v celom rozsahu ramena! Jednalo by sa totiž o iracionálny, neekonomický a nekultúrny akt, s ktorým ako občan Bratislavy nemôžem súhlasiť!
    Tak prosím Vás preboha, prehodnoťte svoje názory, nikto tu nie je proti zeleni a nikto nebojuje za novú betónovú džunglu. Je to dostatočne priestranné miesto, ktoré má multifunkčne slúžiť pre všetkých. Verím, ak sa dokáže príjemné spojiť s kvalitným, kultúrnym a efektným, tak Petržalka dostane novú tvár, ktorú si tak veľmi zaslúži.

    • Otik

      Pane, nic v zlom ale asi ste zaspali dobu. Ukazte mi prosim tu tonu odpadkov, to neskutocne blato…“stromcekom a krok ktore sa budu pocitat na tisice“…citali ste vobec po sebe svoj prispevok? A len tak medzi recou.. vy byvate v dotknutej lokalite? Pretoze ak ano tak by ste videli nielen vami spomenute negativa, ale aj tucty cyklistov, ktori teda urcite jazdia cez tie tony odpadkov, alebo mamicky s kocikmi, ktore jazdia s kocikmi cez to neskutocne blato. Byvam na Halovej, rameno mam pod oknami a nic z toho co spominate som nevidel.

  • Peterdo

    Toto je riadna hlupost. 4 prudova cesta je mostotvorny prvok? Elektricka potrebuje paralelnu cestu? Sucasne napojenia umoznuju prestupovanie. Neexistuje ziadny racionalny dovod budovania paralelnych dopravnych ciest. Autobusy ju nepotrebuju lebo dokazu uzemie obsluzit aj bez nej a autom sa k elektricke vacsia obyvatelov vozit nebude.

  • Matej

    Mate v petrzalke moznost postavit normalnu peknu, zatravnenu elektricku aby to vypadalo ako v 21 storoci a vy si tam chcete dr*nut opachu ako z KV, Dubravky ci Race (po Vinohrady). Pytam sa , naco? Teraz vedie „tranzit“ okolo petrzalky (panonska a dolnozemska + dialnica) a chcete si tam dat 3 trasu stredom petrzalky – je TOTO normalne? Ak sa pozriete na mapu, tak pri sucasnych cestach by nahrada linka X[petrzalka] bola pomalsia (dlhsia) max o 5 minut. Pre 5 minut teda idete znicit polku sidliska … je TOTO normalne? Miesto toho, aby sa z celeho toho spravil park, kde by jedinou barierou bola vodna hladina a kolajnice elektricky, vy tam idete dat este dalsie 4 pruhy pre auta – je TOTO opat normalne?

    Problem je, ze komunisti vo vedeni chcu stavat podla toho, co ich komunisticky rodicia naplanovali pred 40 rokmi, ale problem je, ze to co je „mestotvorne“ a co je „vkusne/nevkusne“ sa za tych 40 rokov zmenilo. Zobudte sa! (a to vam hovorim ako obyvatel Karlovej Vsi, kde mi denne pred oknom hrmi okrem elektriciek aj 4 prudova cesta!)

  • ap

    Je predsa schválená zástavba Južného mesta pre 20-tisíc obyvateľov. Ako sa budú odtiaľto presúvať?
    No ako sa budú presúvať, prejdú cez Jantárovú a kam ďalej? Zaparkujú pri TPD a nastúpia na električku aby mohli prejsť cez Dunaj? Aj tak sa napoja na Dolnozemskú alebo Panónsku aby mohli prejsť cez most SNP alebo Apollo.

    • Almy

      Presne tak. Naco by bola stvorprudovka co nepokracuje cez stary most? Ajtak by auta presli na niektory iny most. Len ku vsetkym tymto mostom uz vedu (rozbite cesty) ktore by bolo vhodnejsie opravit, ako stavat nove cesty! A existujuce cesty v Petrzalke su dostatocne, uzke hrdlo su len mosty. Cize tato stvorprudovka by nic neriesila. Radsej prepojit Panonsku v juznej casti Petrzalky s dialnicou… Ved ta je poloprazdna! Nasi komunisti chcu silou mocou preklasifikovat pozemky v strede Petrzalky aby to tam mohli vsetko zastavat aj dalsimi budovami. O nic ine tu nejde. A na novych obyvatelov Juzneho mesta sa mozeme vykaslat, koli nim si mame znicit to jedine pekne v Petrzalke? Vsak nech im developer postavi cestu inakade. Ajtak je kopec volnych bytov a kriza, naco vobec stavat dalsie byty? To su take smiesne argumenty niekoho kto ma asi profit z vystavby. My tu byvame v Petrzalke, my tu aj potrebujeme mat nieco zelene na prechadzky. Z nasich dani ziju uradnici co nam chcu kadit na hlavu.

  • pokial viem, ta stvorprudovka nema byt vobec. niektore pripojne komunikacie k planovanej trase jestvuju uz v sucasnej dobe, jedina zmena, ktora by mala nastat je obnova ich povrchu, cim sa eliminuje mnozstvo jam a vytlkov, takze aj pripadne auta ci vozidla MHD budu usetrene aspon ciastocne od nicenia naprav.

  • Andrej

    Variant mestského bulváru – električka a po stranách štvorprúdová cesta – bola robená ešte za socializmu niekedy v 70-tich rokoch pri výstavbe sídliska, s tým, že sa počítali, že tento bulvár mal byť priamo napojený individuálnou dopravou na Starý most, ktorý v tej dobe ešte fungoval pre autá a tak mala byť Petržalka spojená ďalšou priamou dopravnou osou /okrem Panónskej a Dolnozemskej/ s mestom cez Starý most. Ako vieme na Starý most sa autá už nikdy nevrátia po rekonštrukcií a preto nie je dôvod stavať popri električkovej trati túto cestu, keďže automobily by nemali priame spojenie – či už na most alebo aj na obchvat / nedostatok miesta na prístupové komunikácie na Einsteinovu ulicu/ do mesta – centra. Píšu sa tu argumenty že ako sa ľudia dostanú z toho utopistického Južného mesta /ktoré sa postaví alebo nepostaví – to nik nevie/. No tak milý pán poslanec/občan – veď práve na to ide sa stavať projekt električky aby obyvatelia konečne prestúpili z áut do MHD a nie im ešte dávať ďalšie možnosti ako čo najrýchlejšie zahltiť mesto autami. Stačí opraviť panónsku cestu a Dolnozemskú, ktoré sú koncipované na omnoho viac áut ako je tam teraz a tam kde sa tieto cesty spájajú na južnom konci pri Jasovskej, treba vybudovať mimoúrovňovú križovatku a rozšíriť cestu smerom do Rusoviec. Na tú mimoúrovňovú križovatku by sa kľudne mohla napojiť aj cesta z toho Južného mesta v budúcnosti aby tí, čo zostanú v autách mali priame a bezproblémové spojenie na obchvat alebo oba cestné mosty – po Panónskej a Dolnozemskej. a nezahlcovali centrum Petržálky. Myslím si že mestský bulvár by mohol vzniknúť aj bez ciest pre automobilovú dopravu – čo tak po oboch stranách vybudovať široký chodník s peknou dlažbou, s cyklotrasou a stromoradím, lavičkami, drobnou architektúrou a aby sa konečne zrekultivovalo okolie Chorvátskeho ramena – vysadenie zelene – na niektorých miestach spraviť parkovú výsadbu s lavičkami, detskými ihriskami, možno nejaký menší amfiteáter, altánky a podobne. Určite sa to dá ale najjednoduchšie je tam ,,prásknuť,, cestu aby bohatí a majetný ľudia na svojich drahých autách mali ďaľšiu kratšiu cestu domov. Zamyslite sa ale ja tak si osobne myslím že vyhrá lobing nejakých firiem a tá cesta tam bude a na zelen sa akosi už nezvýši ako to na našom úžasnom Slovensku býva. P.S. Keď už chcete stavať nové cesty starajte sa o tie čo v Petržálke máme – nenapadlo niekoho rozšíriť Pajštúnsku s Kutlíkovou aby pri Technopole sa nezužovali do dvojpruhu a potom zasa do štvorpruhu? a mimochodom krásny park s odrastenými stromami by bol pred kostol Jána Pavla na tom obrovskom mieste čo tam je – je to v srdci petržálky, pri technopole kde sídlia úrady a mestská časť, kostol a blízkosť ramena, taký úžasný park by tam mohol byť s jazierkom alebo niečo podobné- ale asi to už čaká pre niekoho ako stavebný pozemok – nejaký supermarket alebo pod.

    • miro

      Pekne napisane.
      Najma to, preco sa nevyuzije a neopravi obchvat Petrzalky (Panonska, Dolnozemska) a preco sa neodstrani zuzenie pri Technopole (Kutlikova, Pajstunska).
      Namiesto toho sa ide paralelne s elektrickou budovat stvorprudova cesta.
      Naco preboha ? Ved ked sa automobilistom postavi nova rychla cesta, tak urcite nebudu presadat do novej elektricky.
      Je to uplne postavene na hlavu. Pozor, netvrdim, ze sa maju automobilistom stavat umyselne prekazky. Ale ze treba spravit atraktivnu elektricku.

    • Otik

      Presne tak. Cudujem sa ze „moderne“ mesto Bratislava sa krcovite drzi projektu este zo zaciatku 80tych rokov, hoci okolite podmienky sa davno zmenili. Kde by ustila tato uzasna komunikacia? Na ubohom Safarikovom namesti? To naozaj nestaci ze 3 kilometre dalej vedie dalsia 4-prudova Panonska?

  • Peter

    Petrzalka ziadne elektricku nepotrebuje. Autobusy smerom do mesta su postacujuce a doprava v Petrzalke nepotrebuje zmeny. Jedina vec, ktora je podla mna problem, je Stary most a fakt, ze cesta do mesta z Farskeho trvala 2min a teraz cez Apolo je to niekolko nasobne dlhsie, hlavne ked sa tam tvoria kolony.
    Co sa tyka tych tisicok slubovanych stromcekov som za, lebo tou zastavbou sa stratila skoro vsetka zelen, ale nevidim dovod preco by sme mali tie krasne velke stromy vyklcovat. Treba vysadit dalsie aby vznikol park. Petrzalke chyba zelen a ked sa chceme inspirovat zahranicim tak takto vyzera sidlisko v Taline: cesta, domy, park a takto dokola. https://dl.dropbox.com/u/25959560/DSC_0225.JPG
    Ked si chce niekto prilepsit vybudovanim elektricky, pripadne cesty v srdci Petrzalky, tak ja chcem tomu povedat nie!

  • Dobrý známy

    Broňo, ak si už natoľko zapredaný politike, že takto verejne hlásaš také nezmysly, ako „Návrh električkovej trate spolu so súbežnou komunikáciou dáva predpoklad vytvorenia mestského bulváru v centrálnej časti Petržalky“, tak už na svojom mieste nemáš čo robiť. Ja viem, že IK potrebuje „bulvárom“ zhodnotiť svoje pozemky ako protislužbu za prachy, poskytnuté hranolovitej strane, ale takto bezostyšne sa prostituovať… no fuj…

    • Almy

      Presne, už to niekde bolo spomenuté, že smeráci poslušne pokračujú vo vízii svojich komunistických otcov… Broňo, Bajo, Ftáčnik, Schlosser, toto sú mená ľudí na miestach, čo majú moc rozhodovať, dúfam že vypočujú ľudí a zastavia tento nezmysel

  • Noha

    – Plná preferencia pre električky nefunguje nikde v Bratislave, čo dáva predpoklad, že by fungovala v Petržalke? Peniaze pôvodne určené ná výstavbu štvorprúdovky by mohli byť radšej použité na mimoúrovňové kríženie na severe Petržalky, kde pomôže najväčšiemu počtu cestujúcich.
    – Pohodlný a bezbariérový prístup by bolo možné zabezpečiť aj v prípade polozapusteného variantu električky. Ktoré protihlukové riešenia nie je možné realizovať pri polozapustenom variante?
    – Prestup medzi autobusmi a električkami môže byť zabezpečený ešte efektívnejšie, ak autobusy budú električku len križovať (menej kolíznych bodov pre prestupujúcich). Tento argument pre paralelnú komunikáciu je scestný.
    – V prípade záujmu je mestský bulvár možné realizovať aj keď jeho stredom povedie len električka, korzo a cyklocesta, s prípadnou obslužnou (rozhodne nie štvorprúdovou!) komunikáciou v potrebných úsekoch.
    – Petržalčanom ani potenciálnym obyvateľom Južného mesta Jantárová cesta veľmi nepomôže, lebo medzi Mostom SNP, na ktorý vedie Panónska cesta, a mostom Apollo, na ktorý vedie Dolnozemská cesta, už žiadny ďaľší cestný most nie je a nebude. Teda lieviky existujúce pred súčasnými mostami zostanú zachované.

  • nemamradbolsevikov

    Broňo, nie je ti zle zo seba samého?

  • Michaela Dobrikova

    Včera 17.4. sme prešli na nový rýchlejší a modernejší systém diskusie. Predchádzajúce komentáre k tomuto článku ( zo starého diskusného systému) budú obnovené. Kedže rýchlosť obnovenia závisí od techniky a nie od nás, prosíme o zhovievavosť. Autori webstránky

  • Spitfire

    Neviem ci moj prispevok nezmizne ak ten predosly ale i tak si dovolim reagovat. Vy pan Weigl urcite byvate v dotknutej oblasti ked mate take detailne a skvele informacie. Ja totiz hej – dokonca uz vyse 20 rokov a preto si myslim ze sa ma tato otazka bytostne dotyka.

    Chodte sa pozriet do ktorejkolvek mestskej casti na stav kolaji a kolajoveho zvrsku. Je to zial podobne ako s cestami. Moji rodicia byvaju v Dubravke a presne pod ich oknami (Bosaniho ul.) je stav kolaji uz tak zufaly ze elektricky musia znizit svoju rychlost na 15 km/hod aby ho presli. Z coho chcete udrziavat elektricku do Petrzalky ked magistrat/mesto nevie udrziavat existujuce kolaje (vid tunel, vid elektricka na Hlavnu stanicu).

    Aky bulvar? Ludia chcu prirodu, stromy, rano o pol siestej stebotajuce vtaky, labute na ramene a nie nejaky vykachlickovany bulvar plny obchodov a krciem. Naletove dreviny treba odstranit? To naozaj chcete vyrubat tie 60 a viacrocne stromy lebo myslite na alergikov? To je smiesne. Cela Petrzalka je plna naletovych drevin tak aky vyznam ma vyrub stromov prave v tejto lokalite? Ziaden! Preco myslite ze mate vacsi prehlad vo veci ako ludia, ktori sem chodia s kocikmi, ako cyklisti, ako ludia ktori vyuzivaju tento priestor ako jeden z mala moznych na vybeh psov?

    Juzne mesto? Prosim vas, ved nie su peniaze na najzakladnejsie veci a z coho chcete financovat opravu Stareho mosta, stavbu estakady + elektricky cez celu Petrzalku plus bulvar? Odvolavate sa na europske mesta ked vam to vyhovuje. Robte pre obcana tolko ako v inych europskych mestach a potom mozeme porovnavat.

    A posledna vec: povedzte mi prosim CO by malo donutit obcanov Petrzalky pouzivat na cestu do prace elektricku, ked po takmer celej jej trase by mala podla vasich predstav byt lemovana 4-prudovou komunikaciou??? To ze bude pekna farebna? Sam pisete vo vasom clanku:“Pravda, ako subsystém v celej MHD sa nezaobíde bez kvalitnej a efektívnej doplnkovej dopravy – autobusov, trolejbusov. “ Ak je teda vami preferovana elektricka natolko „nesamostatna“ ze potrebuje dalsiu siet autobusov a dokonca trolejbusov, naco nam potom bude? To mame fakt tolko penazi ze si mozeme dovolit kvoli podpore elektricky stavat nielen 4-prudovu komunikaciu ale dokonca dalsiu siet trolejbusov???

  • Michal

    Dnes som na stranke hlavneho mesta nasiel krasne prezentacie sirky dopravneho koridoru v urcitych castiach Petrzalky. Je zaujimave ze autor…. mesto Bratislava zabudlo napisat ze po oboch stranach moze vyrast nova vystavba tak ako to v clanku oznacenom ako inzercia v PN 19.4 2013 na strane 7 pise sam investor – Petrzalka City. Na konci odstavca 2) je napisne ze koridor bude od okolitej zastavby a parku oddeleny a akusticky filtrovany novou zastavbou… Velmi pekne napisane…..

  • Petržalčan

    Aby bolo jasno, som za električku cez Petržalku a dovolím si povedať, že aj veľká väčšina ľudí, ktorí petíciu podpísali. Pani poslankyňa Pätoprstá, po vzhliadnutí Vašej petície úprimne konštatujem, že PETÍCIA JE ZLE FORMULOVANÁ A ZAVÁDZAJÚCA ! Dokým sa jednalo o projekt električky, veľká väčšina obyvateľov sa k projektu vyjadrovala iba pozitívne, avšak s komunikáciou 2 +2 sa zdvihla vlna nevôle, ktorú aktivisti umelo zapracovali do svojej petície. Pani poslankyňa, prečo Ste tak zákerne začlenila električku do Vašej petície? Okrem faktu, že Vami vypracovaná petícia nezohľadňuje názor opozície( petícia nie je objektívna),nakoľko nedáva priestor pre podporu električky s komunikáciu, je Vaša petícia neplatná.
    Pýtam sa, má 100 000 Petržalka doplácať na petíciu, ktorú podpísalo menej ako 9000 ľudí (a to nehovorím o signatároch z BB, ZV, a iných krajoch SR)??

  • Myslím že ide o podobné riešenie električkovej trate, ako je v Karlovke a Dúbravke. Ani si neviete predstaviť, koľko ľudí tam už zrazili autá keď chceli chytiť svoj spoj.

Redakcia: Kutlíková 17, 852 50 Bratislava, 02/ 638 352 95, e-mail: petrzalskenoviny@gmail.com
Šéfredaktorka: Gabriela Belanová, Príjem inzercie: 0905 273 414, 0905 273 416
Vydavateľ: Mestská časť Bratislava–Petržalka, Kutlíkova 17, 852 50 Bratislava, IČO: 00603201