INZERCIA  +421 905 273 414, +421 905 273 416

Spoplatnené parkovanie

Spoplatnené parkovanie

Obyvateľom Bratislavy sú už roky rokúce známe, adrenalín dvíhajúce jalové rozpravy o jednotnej parkovacej politike. Keď v roku 2010 prijalo zastupiteľstvo koncepciu mestskej parkovacej politiky, bol to rozumný krok v ústrety územnému generelu statickej dopravy.

Spoločné pravidlá parkovania v meste si ako neúspech pripísal manažment predchádzajúceho primátora, ktorý nedokázal presadiť a zjednotiť názorové nezhody jednotlivých mestských častí. Novy primátor potešil Bratislavčanov vyjadrením, že hlavné mesto plánuje spustiť celomestskú parkovaciu politiku začiatkom budúceho roka. Stalo sa tak bezmála o dva neskôr, vraj bude realitou čo nevidieť. Teda vtedy, ak mestskými poslancami rámcovo schválenú parkovaciu politiku odobria aj jednotlivé mestské časti a prispôsobia na miestne podmienky. Práca, ktorá nemôže priniesť výsledky adekvátne nákladom a náročnosti úlohy. Počet parkujúcich motorových vozidiel rezidentných vlastníkov a dochádzajúcich či v podnájme bývajúcich cezpoľných, zóny spoločné, zmiešané či oddelené, abonentské karty, jednorazové poplatky, viac vozidiel v jednej domácnosti, služobné autá, podnikatelia a ich dodávky zaberajúce aj dve parkovacie miesta, parkovanie pred inštitúciami…. Sizyfovská robota bez zmyslu a efektu.

Je očividné, že návrh nerieši menej problémové parkovanie, ale zreteľne spoplatňuje jednotlivé parkovacie miesta. Vydaná karta nezaručí majiteľovi auta voľné parkovacie miesto. Nekontrolované státie na chodníkoch, zeleň miznúca pod kolesami áut, zapratané vnútrobloky i komunikácie, parkovanie v zákrutách, križovatkách a na iných rizikových miestach, schválená parkovacia politika svojim pomenovaním neodstráni. Na vyhlásenia primátora Iva Nesrovnala si obyvatelia mesta už zvykli. Vyhlásiť schválenú parkovaciu politiku za prelomový čin svedčí o tom, že pán primátor je buď reinkarnovaný barón Prášil, danej problematike nerozumie, alebo rozumieť nechce. Povedané platí aj o našich mestských zástupcoch, ktorí za tento absurdný návrh zodvihli ruku. Schválené všeobecne záväzné nariadenie, bez vybudovania ďalších parkovacích miest je iba humbugom, snažiacim sa vybudovať v hlavnom meste Potemkinovu dedinu.

Zatlieskajme radným za predloženú koncepciu. Mohlo to byť ešte horšie.

  • Baru

    Na to som velmi zvedava co z toho bude, kedze clovek ma kazdy den problem zaparkovat. Nakoniec skonci niekde na trave, pod stromami a hlavne v neosvetlenom mieste ( nervy cely vecer, ze snad mi nedaju papucu policajti, pretoze tam nemam co robit aj ked niesom jedina co tam stojí, alebo mi dajaky hlupak vykradne auto, co byva dost caste).To uz aby clovek parkoval kdesi kilometer od panelaku aby vobec zaparkoval. Niekedy je aj to problem. Podla mna toto bude mat nekonecne riesenie a kto vie ci to bude mat aj dobry koniec.

  • Andrea Rezká

    je to vynimocna sanca, ako riesit problem s dopravou v Bratislave. Vlastnictvo auta by uz v 21. storoci nemalo byt povazovane za normalnu vec, podobne ako uz teraz nie je uplne normalne mat vlastneho kona a prepravovat sa nim po meste. Je tu znacne modernizovana mhd, cyklotrasy, da sa jazdit na skutri, taxikmi, uberom. Pre rodinu s detmi je auto dost potrebne, ale vela ludi znacne nelogicky a nezodpovedne pouziva na dopravu v meste svoj osobny automobil.

    Aky vyznam ma kupit si auto za 20tis a stat v nim zapche a hladat parkovanie aj v cieli cesty pred svojou kancelariou a potom aj doma pred panelakom? Ak by bola celkova dlzka cesty mhd o 10-15 minut dlhsia, tak si tym clovek zvysi svoj pracovny cas o cca 0,03%. To je ako keby pracoval 15 minut zadarmo, cize akoze strati v cistom povedzme 2 eura. Takze to 20tisicove auto na jazdenie cisto do a z prace bude rentabilne pri 10001 jazde smerom do prace. To je skoro 28 rokov jazdenia do prace.

    A to este neberiem do uvahy, ze naklady na cestovanie autom su mozno o 2 eura na cestu tam aj spat vyssie, takze vozit sa sam autom do prace je v podstate riadna hlupost

    Male poplatky za parkovanie malokoho od vlastnictva auta odradia. Myslim si, ze ludia, ktori napr nemaju male deti alebo nie su (naozaj) ZTP, by mali za parkovacie miesta mat nastavene poplatky co najvyssie, aby vazne zvazili, ci sa im este auto oplati mat alebo nie. A ludia, ktori auto nemaju, by sa mali zvyhodnovat napr poskytovanim roznych zliav, napr na MHD alebo v autopozicovniach.

    • Tereza Srnková

      pekne napisane

      • Michal Boro Borovský

        Ako obyvatel Petrzalky rozhodne nesuhlasim s vyjadrenim o MHD. Je to s nou bohuzial stale horsie a horsie. A to nehovorim o cene, ani o stave autobusov, ale o trasach, ktore sa neustale menia k horsiemu :-( Na beznu trasu, kde volakedy isli priamo autobusy dnes musim aj dva krat prestupovat a cesta MHD mi trva aj 50 minut, autom 20 a to aj v zapche. Tak vas nazor mi pride ako stavu neznaly.

    • Veronika Krásna

      prispevok plny hejterstva, zavanajuci snahou o diskriminaciu

Redakcia: Kutlíková 17, 852 50 Bratislava, 02/ 638 352 95, e-mail: petrzalskenoviny@gmail.com
Šéfredaktorka: Gabriela Belanová, Príjem inzercie:0905 273 414, 0905 273 416
Vydavateľ: Mestská časť Bratislava–Petržalka, Kutlíkova 17, 852 50 Bratislava, IČO: 00603201