INZERCIA  +421 905 273 414, +421 905 273 416

Test Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI

Test Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI

Test by sa mal asi začať slovami, aký je Golf legenda a ako sa s každou generáciou stáva etalónom v triede, ktorý sa snažia poraziť konkurenti z Ázie, zvyšku Európy a vlastne aj zvyšku sveta. Možno niektorí by strávili dni študovaním technických materiálov o podvozku, motore, prevodovke, karosérii a príprava by zabrala čas porovnateľný s prípravou na štart raketoplánu z kozmodromu Bajkonur. Samozrejme Golf je legenda, robia sa zrazy priaznivcov tohto modelu, v testoch ostatné modely porovnávajú práve s Golfom. Často sa majiteľ ako mladý teenager dostal najprv k jazdenému Golfu, prepadol kultu Golf, rôzne si ho upravil, aby si neskôr ako zrelý otec rodiny, úspešný človek kúpil aj nový model a ostal mu verný, lebo je pre neho najlepší, tak prečo by to nemalo byť aj pri ďalšej generácii. Lenže viete čo, ja na to kašlem a radšej vezmem kľúče a idem si zajazdiť a rovno s jeho väčšou a pre mnohých praktickejšou verziou kombi tradične označovanou ako Variant. Nový Golf začal pri stavbe modelu nanovo, legendárny ostal len názov Golf, pod ktorým sa môže skrývať auto vynikajúce, priemerné, ale aj vyslovene mizerné, preto sa oplatí preskúmať ho lepšie.

Golf 19

Homo Golfus

Vždy sa pousmejem, keď počujem informácie o tom, že sa chystá nová generácia Golfu a bude úplne iná, radikálna a podobne. Nie ani teraz sa nekoná prekopanie vzhľadu modelu od základu, nenastala žiadna revolúcia, len sa opäť vyladil známy tvar a dokonca si myslím, že rozdiel vzhľadu je menej badateľný ako pri prechode piatej generácie na šiestu. Siedma generácia je evolučný stupeň šiestej a výrobca si to dobre uvedomuje. Každá generácia sa predávala dobre, sedí vkusu širokého spektra zákazníkov, tak načo meniť niečo, čo je dobré. Volkswagen nie je jediný, čo ide touto cestou, Porsche s jeho 911 ukazuje podobný evolučný prístup, aj keď v kategórii športiakov. Nehovorím, že je to nesprávny prístup, len si myslím, že hrdý majiteľ nového modelu by mohol dostať o niečo viac. Čo môžem odporučiť, je určite nejsť cestou základnej výbavy. Aj naša výbava obsahovala predné xenónové svetlá s LED denným svietením, ktoré mali charakteristický štvorcový tvar, typický pre novú generáciu. Pohľad z boku pri modeli Variant, však jasne odlišuje novú generáciu od predchádzajúcej. Karoséria pôsobí elegantne a zároveň dynamicky vďaka stúpajúcej spodnej linke bočných okien a výraznejšími prelismi na dverách, ukončených štíhlymi zadnými svetlami. Celkovo je zadok podobný väčšiemu modelu Passat Variant, čo je pre mnohých plus. Golf Variant je nižší, širší a dlhší ako minulá generácia, a tým sa zbavil ťažkopádnosti, ktorou minulá generácia pôsobila.

Golf 11

Audi pre vás

Po nasadnutí do interiéru spozorujete jednu veľkú zmenu a tou je kvalita. Netvrdím, že Golf piatej a šiestej generácie boli kvalitou interiéru braky, lenže z úrovne štvrtej generácie poľavili, a to mi potvrdilo viacero majiteľov Golfu a mnohí sa k tomu vyjadrovali aj na internetových fórach. Aj v tomto prípade sa ukázalo že po miernom zaváhaní ďalších dvoch nemeckých výrobcov sa príležitosti chopili dvaja výrobcovia z Kórey, ktorí ukázali, že to ide. Ak toto tiež prispelo k tomu, že výrobca z Wolfsburgu postavil v novej generácii Golfu takýto kvalitný interiér, tak mi neostáva zvolať nič iné, ako len nech ich je viac, veď z toho budeme profitovať len my zákazníci. Materiály, ich spracovanie, ovládanie tlačidiel je na takej špičkovej úrovni, až mám podozrenie či Volkwagen nenastavil výrobnú kvalitu linky a normy ako pri výrobe Audi. Skutočne, spracovaním si to Golf môže rozdať s väčším Touaregom. Vyskúšal som si aj interiér základnej verzie, kde kvalita spracovania potvrdila, že nepatrí len výlučne drahším a vyšším výbavám. Za toto si Volkswagen zaslúži uznanie. Vizuálne zostáva kabína pri zemi, rozmiestnenie prístrojov a ovládanie je klasické bez akýchkoľvek výstrelkov, takže bude vyhovovať každému. Palubný počítač je podobný tým, čo sú v novom Leone a Octavii III, zobrazuje množstvo dôležitých informácii a je prehľadný. Ovládanie systému je možné aj prostredníctvom dotykovej obrazovky, aj keď to pri jazde odvádza trochu pozornosť. Spomenúť musím sedadlá, ktoré sú jednoducho parádne. Rozmerovo široké a pohodlné, sedák sa dal predĺžiť, takže poskytoval výbornú podporu pre stehná. Hľadať chyby v interiéri ide skutočne ťažko, všade na vás srší kvalita materiálov a spracovania.

Golf 17

Prvou vecou, čo mi prekážala, je znovu sploštený volant. Prečo, prečo, pýtam sa opäť prečo. Golf je dostatočne priestranný, výškové nastavenie volantu ani v najnižšej polohe nebráni stehnám, len pri prehmatávaní si spomeniete, čo za génia tento volant vymyslel. Áno, tvar je pekný, páči sa aj malým chlapcom, ktorí milujú športové autá, Dankovi volant nielen teraz učaroval, ale v reále pre nás je to nezmysel. Druhá vec, čo mi prekážala a bude prekážať všetkým, ktorí vedia a radi radia. je veľká vzdialenosť medzi pedálmi. Ovládanie brzdy a plynu jednou nohou bol pre mňa priam artistický výkon a nepomohli by mi ani laby vo veľkosti chodidla káčera Donalda alebo neuveriteľného Hulka. Jednoduchosť nemá ani ovládanie tempomatu. Časy, keď na ovládanie tempomatu stačila páčka s dvoma kolískovými ovládačmi sú ta-tam. Ovládanie sa presunulo na volant a celkovo zahŕňa sedem tlačidiel. Tlačidla obsahujú Set a Reset, týmito istými zvyšujete-znižujete rýchlosť, tlačidlo Cancel, tlačidlo zapni-vypni, tlačidlo Mode, ďalšie tlačidlo na zvyšovanie-znižovanie rýchlosti po 10km/hod a zrazu máte z troch tlačidiel sedem. Riešenie si pravdepodobne zvolil Volkwagen z dôvodu doplnenia tempomatu o obmedzovač rýchlosti, lebo ten pridáva hviezdičky v crash teste EuroNCAP. Vráťme sa, ale späť od nariadení postavených na hlavu k interiéru. Čo priestor? Priestor je postačujúci, vpredu sú pomery nadštandardné a keď sa predné sedadlá nastavia pre potreby postáv vyššieho vzrastu, rovnako vysoké postavy sa posadia pohodlne aj vzadu. Batožinový priestor je vymyslený výborne a má objem 675 litrov. Zadné plato môžete zasúvať v dvoch polohách, najskôr do polovice a potom na koniec. Sklopenie zadných sedadiel je vyriešené potiahnutím dvoch tlačidiel na konci batožinového priestoru, také jednoduché. Otváranie dverí batožinového priestoru je vyriešené vyklopením loga výrobcu. Pod logom sa skrýva aj parkovacia kamera, aspoň sa počas jazdy v nečase nešpiní. Čo ma trochu vyľakalo, bol zvuk odklopenia loga, ktorý sa prenáša aj do vnútorného priestoru.

Golf 14

Das ist gut

Spoločnosť na cestách nám pod kapotou robil dvojlitrový prepĺňaný naftový motor s výkonom 150 koní spriahnutých so šesťstupňovou prevodovkou. Výkon bol v každej situácii postačujúci a po zahriatí celkom kultivovaný. Auto príjemne zrýchľuje a sila mu nedochádza ani pri rýchlejších diaľničných presunoch. Potrebujete bezpečne predbehnúť? Len zošliapnete plyn a Golf vás jednoducho a rýchlo poslúchne. Snahu znížiť spotrebu a pripísať si body k dobru sa snažil systém štart/stop. Nemám ho rád v žiadnom aute, takže som ho vypol. Spotreba sa počas testu pohybovala na príjemných 5,6 až 5,8 litra. Keď som sa prvý raz posadil do Golfu, zdal mi príjemný, jemný, ľahko ovládateľný. Rozmiestnenie pedálov som spomínal, ale inak sa mi zdalo, akoby to auto išlo v podstate samo. Plyn reaguje pekne na povely, riadenie je výborné, možno pre niekoho trochu ostrejšie, čo si vo vyšších rýchlostiach vyžaduje pozornosť. Radenie prevodových stupňov je presné, kde sú jednotlivé stupne poskladané typicky dízlovo. Musím pochváliť podvozok, ale nielen jeho, jazda v Golfe je kvalitná ako celok. Spomínal som kultivovaný motor, ale silnejšou stránkou je minimálny aerodynamický hluk a hluk od odvaľujúcich sa kolies. Aj pri jazde nad limitmi je na palube ticho a pokoj, a tak to má byť, po jazde chcem vystúpiť z auta oddýchnutý a nie rozbitý a ohučaný. Áno, aj na väčších rozmeroch kolies si doprajete pokojné a tiché odfiltrovanie väčšiny nerovností na cestách. Ak vo Volkswagene chceli podvozkovo uspokojiť väčšie percento svojich zákazníkov, tak to bol zásah do čierneho. Existujú konkurenti, ktorí dokážu odfiltrovať aj nerovnosti, ktoré Golf už nedokáže, lenže tí potom strácajú na ovládateľnosti a precíznosti riadenia.

Golf 04

Sumár

Keď tak premýšľam nad novým Golfom, mám pocit, že tvorcom išlo o to urobiť Golf tak, aby bol v každej oblasti dobrý a dokonalý, a to sa podarilo. Keď ho donútite ísť na limite, tak narazíte na jeho hranice, lenže takto bude jazdiť nanajvýš 5 percent zákazníkov a aj to je možno vysoké číslo. Navyše pre nich je tu od Golfu ostrejšia verzia GTI alebo R. Je teda Golf najlepší medzi neprémiovými kompaktmi? To vám nepoviem, lebo každý z nás má iné meradlo, ja viem, že je to dobré auto a slová „Das ist gut“ mi počas jazdy napadali najčastejšie.

Golf 05

Bonus na záver

Testér Danko si Golfa pochvaľoval. „Nezdá sa ti, že je nejaký veľký? Verziu GTI by nám nepožičali vyskúšať? Ale vieš čo, aj tento by si mohol pokojne kúpiť, mne sa veľmi páči.“ Takže vyjadrenie najmladšieho člena nášho testovacieho tímu hovorí za všetko, a navyše jemu sa ten volant zdá najlepší, tak na čo ho meniť.

Golf-Danko

Hodnotenie

+ silný motor

+ nízka spotreba

+ kvalitná jazda

– „pretlačidlované“ ovládanie tempomatu

– vzdialenost pedálov brzda,plyn

 

Auto zapožičala spoločnosť PORSCHE Inter Auto, Dolnozemská 7, 851 04 Bratislava

Testoval Boris Mesiarik, 0905 410 802, e-mail: boris.mesiarik@gmail.com

Vaše názory, hodnotenia a nápady na testovanie posielajte na adresu: boris.mesiarik@gmail.com

 

Redakcia: Kutlíková 17, 852 50 Bratislava, 02/ 638 352 95, e-mail: petrzalskenoviny@gmail.com
Šéfredaktorka: Gabriela Belanová, Príjem inzercie:0905 273 414, 0905 273 416
Vydavateľ: Mestská časť Bratislava–Petržalka, Kutlíkova 17, 852 50 Bratislava, IČO: 00603201