INZERCIA  +421 905 273 414, +421 905 273 416

Test Suzuki SX4 S-CROSS

Test Suzuki SX4 S-CROSS

Suzuki uviedlo do svojho programu model SX4 S-CROSS a nám sa dostala možnosť opäť vyskúšať model z kategórie kompaktných SUV. Nový model nasleduje po siedmich rokoch od uvedenia menšieho modelu SX4, ktorý na Slovensku spôsobil boom kompaktných štvorkoliek. Áno, práve SX4 odštartovala obľúbenosť tohto segmentu, kde sa záujemcovia mohli dostať k autu 4×4 za prijateľný peniaz, ktorý svojou veľkosťou zapadol aj do našich miest. Popularitu si získal aj mimo miest, obľúbili si ho na vidieku alebo v chatových oblastiach. K názvu SX4 pridáva automobilka prídavok S-CROSS. Čo priniesla táto úprava názvu? Je to niečo viac ako len nástupca pôvodného modelu SX4?

suzuki S-CROSS 009

Samuraj dospel

Áno, viem, že názov Samuraj bol použitý v obľúbených starších generáciách malého off-roadu, ktorého nahradil novší Jimny. Názov som si len vypožičal, lebo vo mne evokuje japonskú precíznosť a schopnosť neustále sa zlepšovať krôčik po krôčku, tak ako keď starí japonskí majstri vychovávali svojich žiakov, aby čo najlepšie slúžili svojmu pánovi. Predobraz toho, že sa pripravuje väčší model nad modelom SX4 sa predstavil na vlaňajšom autosalóne v Paríži ako koncept S-CROSS. Práve týmto konceptom výrobca naznačil, že pokukuje po vyššom segmente a určite si plánuje odkrojiť z koláča, kde vládne Qashqai a jemu podobní. S-CROSS priniesol nielen zväčšenie modelu na celkovú dĺžku 4,3 metra, ale prináša aj nový pohon AllGrip. Dizajn nového S-CROSSu rozvíja pôvodný SX4, ktorý sa páčil a je stále veľmi obľúbený. Určite aj preto naďalej ostáva v ponuke, uvidíme dokedy. Celkov tvar S-CROSSu je moderný bez akýchkoľvek výstrelkov, ktorý možno nepôsobí typickým wow efektom, ale rozhodne neurazí. Suzuki sľubuje tvary podliehajúce aerodynamike a bezpečnosti chodcov, v prípade že by došlo k najhoršiemu. Prednej časti dominuje veľká maska so štyrmi lamelami, hrdo nesúca znak výrobcu. Na prižmúrené svetlá s denným LED svietením, nadväzuje pozvoľne stúpajúca linka tiahnuca sa predným blatníkom až k zadným svetlám. Pri pohľade zozadu bude S-CROSS najviac pripomínať svojho konkurenta.

suzyki S-CROSS 002

Vylepšený rukopis

Interiér S-CROSS-u je vylepšeným rukopisom Suzuki. Spracovanie je príkladné, kvalitatívne siaha bližšie k vlajkovej lodi značky modelu Kizashi. Plasty majú príkladné spracovanie s minimálnymi medzerami, nikde nič nevŕzga. Rozloženie prístrojovej dosky je funkčné, všetko je poruke. Zobrazenie prístrojov je klasické s modrým olemovaním. Čo pôsobí zastarane, je ovládanie palubného počítača plastovou tyčinkou v prístrojovom štíte. Suzuki má multifunkčný volant, nerozumiem prečo inžinieri nepresunuli ovládanie počítača sem. Musím pochváliť vyhrievané kožené sedadlá, ktoré sú dostatočne veľké, pohodlné s postačujúcim bočným vedením. Poteší nastavenie volantu, ktorý rozsahom nastavení umožní zaujať polohu ako v menšom Swifte, aj keď sa sedí o niečo vyššie. Za toto Suzuki chválim. Dobrý posed sa určite zíde nielen pri zdolávaní terénnych prekážok, ale aj pri dynamickej až športovej jazde. Aj toto S-CROSS umožňuje, ale o tom až pozdejšie.

interieer suzuki S-CROSS 010

Nami testovaný model obsahoval najvyššiu výbavu, kde nechýbal bezkľúčový vstup a štartovanie tlačidlom. Je to veľmi pohodlné a príjemné, takže už nikdy nebudete chcieť klasický kľúč a ovládač. Model S-CROSS bol vybavený dvojzónovou klimatizáciou, parkovacími senzormi a obrovským panoramatickým strešným oknom. To sa veľmi páčilo nášmu testérovi Dankovi. Odstránený bol aj neduh so signálom z rádia, na ktorý sa sťažovali majitelia starších SX4. Na našich cestách sa nestalo, aby bol signál nedostatočný. Priestor na zadných sedadlách s nastaviteľným operadlom je veľkorysý a nastupuje sa sem pohodlne. Sedadlá sú umiestnené vyššie, podobne ako vo vanoch a tým sa získava dostatok priestoru na nohy. Vyššie umiestnené sedadlá vytvárajú vyššie sedenie ako v kine, ale je to len na prospech veci. Vaše ratolesti tak môžu dokonale obdivovať plynúci svet bočnými oknami, alebo sa kochať cez obrovské strešné okno. Zaujímavé to je počas jasnej noci alebo v daždi, kde si počas jazdy aspoň na chvíľku oddýchnete od ich zvedavých otázok najčastejšie rozvíjajúcich danú tému otázkou prečo. S-CROSS boduje aj batožinovým priestorom, ktorý s 430 litrami nemá v danej kategórii konkurenciu. Prístup je riešený dostatočne širokým otvorom s nízkou nakladacou hranou, takže už nebudete nadávať, keď vaša polovička tradične zbalí do kufrov na dovolenku polovicu domácnosti.

kufor suzuki S-CROSS 017

Katana pre každého

Novinka, ktorá nastupuje s modelom S-CROSS je pohon 4×4 AllGrip. Oproti staršej verzii nemá tri režimy, ale štyri. Režimy sa vyberajú ovládačom medzi prednými sedadlami pootočením ovládača, alebo stlačením príslušného tlačidla. Základný režim Auto je režim, kde je všetko nastavené na štandard. Preferovaný je pohon predných kolies, kde sa pri preklze automaticky pripojí zadná náprava. Toto nastavenie má priaznivý vplyv na znižovanie spotreby a hodí sa pre bežnú jazdu. Režim Snow je určený na klzké povrchy, kde sa posiela na zadnú nápravu väčší podiel krútiaceho momentu s aktívnejšou kontrolou trakcie, predsa len sa predpokladá častejší preklz pneumatík ako štandardne. Trakcia je ovplyvňovaná znížením krútiaceho momentu motora a snaží sa eliminovať možný preklz pneumatík, a tak napríklad zabrániť vzniku zahrabania sa. Režim Lock simuluje medzinápravovú uzávierku a prerozdeľuje krútiaci moment v pomere 50:50 medzi obidve nápravy. Režim aktivujete len spolu s režimom Snow a tu už častejšie prichádza k slovu kontrola trakcie s využívaním bŕzd. Režim sa deaktivuje po prekročení 60 km/h a prepne sa do režimu Auto. Môj najobľúbenejší režim som si nechal na koniec, a to je režim Sport. Tento režim ma vyslovene prekvapil a potešil, lebo som od neho nič extra neočakával. Suzuki však tento režim aj skutočne dokazuje a nepropaguje len marketingové táraniny, na ktoré sme obyčajne zvyknutí.

zadok suzuki S-CROSS 006

Režim Sport upravuje krútiaci moment tak, aby bola zadná náprava zapojovaná viac a častejšie. Zároveň sa zlepší ohlas reakcie na pridanie plynu a auto citeľne lepšie zatáča. Pokiaľ v zákrute začnú prekĺzovať predné kolesá, nezasiahne kontrola trakcie tak ostro, ale uprednostní pridanie výkonu na zadnú nápravu. Funguje to výborne a bol to môj najvyužívanejší režim, hlavne keď som sa priblížil k okresným cestám s množstvom zákrut a vracačiek. Do zákrut vojdete svižným tempom a po minutí apexu môžete krásne pridávať. Pri náznaku nedotáčavosti sa auto krásne zrovná a vy dynamicky vykreslíte zákrutu. S-CROSS reže zákruty ako katana nepriateľov, pripadá vám to, akoby ste sedeli v klasickom hatchbacku, ľahučko sa pretiahnete vlásenkami a jazdu si užívate. S-CROSS pritom ostáva komfortný a pohodlný, kladne hodnotím naladenie podvozka. Podvozok zvláda aj prejazd terénom, pozor treba dať len na nižšiu svetlú výšku 170 mm, na chalupu vás dovezie určite s prehľadom. Spoločnosť pod kapotou nám robil naftový motor 1,6 DDiS s výkonom 120 koní. Motor je celkom kultivovaný a pružný. Prekvapenie nastalo aj pri dotankovaní, keď pri využívaní športového režimu, presune po diaľnici, jazde v meste a miernom teréne bola spotreba len 5,5 litra nafty. Vylepšenie by si zaslúžila prevodovka, ktorá je sprevodovaná typicky dízlovo, len pohyb v kulise by mohol byť presnejší.

suzuki riadacia doska S-CROSS 016

Sumár

Suzuki sa vydalo správnym smerom a ak cieľom bolo osloviť aj majiteľov starších SX4, ktorí by sa chceli posunúť vyššie, tak sa im to podarilo. Vytvorili vyspelejšie, kultivované, pohodlné väčšie auto, ktoré sa agilitou môže zrovnávať s menším modelom alebo hatcbackmi. Ponúka dostatok vnútorného priestoru a bezkonkurenčný batožinový priestor s dobrým prístupom.

dieta v autosedačke

Bonus na záver

Náš testér Danko má značku Suzuki vo veľkej obľube, nielen preto, že máme v rodine model Jimny, ale je aj nadšený fanúšik pretekárskeho špeciálu Suzuki Monster, ktorý donedávna držal rekord na pretekoch do vrchu Pikes Peak. S-CROSS sa mu páčil a vedel by si ho predstaviť v garáži. „Môžeš mi nechať otvorené to obrovské strešné okno?“ zaznelo z jeho úst. Nuž november ho veľmi netrápil.

radiaca páka

Hodnotenie

+ pohon AllGrip

+ športový režim

+ komfortná jazda

– ovládanie počítača

– kulisa radenia

Auto zapožičala spoločnosť Mikona, s. r. o., Einsteinova 1, Bratislava

Testoval Boris Mesiarik, 0905 410 802

Vaše názory, hodnotenia a nápady na testovanie posielajte na adresu: boris.mesiarik@gmail.com

 

  • Martin Klácel

    Zdravím lidi,

    uvažujeme doma, že koupíme do rodiny nové SX4 S-Cross. Bydlím celkem blízko slovenských hranic a říkal jsem si, že bych porovnal ceny na českém a slovenském trhu.

    Překvapilo mě, jak moc se mohou lišit ceny v ČR a SR. I přes uváděný zaváděcí bonus je S-Cross v ČR levnější minimálně o 20.000 Kč, v případě CVT převodovky je to i 35.000 Kč.

    Kdo o autě uvažuje, zkuste se zamyslet.

    Porovnat můžete zde:

    http://www.simcar.cz/vozy-suzuki/suzuki-sx4-s-cross.html

    …a ještě k tomu dostanete sadu zimních pneumatik ZDARMA!!!

    Mějte se…

Redakcia: Kutlíková 17, 852 50 Bratislava, 02/ 638 352 95, e-mail: petrzalskenoviny@gmail.com
Šéfredaktorka: Gabriela Belanová, Príjem inzercie:0905 273 414, 0905 273 416
Vydavateľ: Mestská časť Bratislava–Petržalka, Kutlíkova 17, 852 50 Bratislava, IČO: 00603201