INZERCIA  +421 905 273 416, +421 905 273 414

Test Chevrolet TRAX 1,7 DT

Test Chevrolet TRAX 1,7 DT

Už sme to spomínali, malé SUV alebo modernejšie crossovery sú obľúbené a ich popularita rastie. Vedia to aj samotní výrobcovia, a preto nás zásobujú novinkami tohto segmentu prakticky neustále. Novinka z dielne Chevrolet je jeden z modelov štvorčiat (prípadne aj pätorčiat, keďže Opel sa vo Veľkej Británii predáva pod značkou Vauxhall) značiek Chevrolet Trax, Opel Mokka a Buick Encore a Holden Trax. Buick je v našich končinách neznámy a určený je hlavne pre USA, Opel je pre Európu, Holden pre Austráliu, ale Chevrolet Trax je plánovaný ako celosvetový model. Ako sa mu môže dariť? Skúsme to zistiť.

Chevrolet trax1

Malý svalovec

Trax napriek dĺžke 4,2 metra, bude patriť k menším zástupcom v danej triede. Lenže tak rozhodne nevyzerá a vizuál dokonale klame telom. Len sa skúste k nemu postaviť, alebo si ho pozrite medzi inými zaparkovanými autami na parkovisku. Radiť ho budete do vyššej kategórie, tak za toto si dizajnéri zaslúžia pochvalu. Najväčším rozdielom oproti svojim súrodencom má Trax v dizajne. Pôsobí mohutnejšie a výraznejšie nielen v domácich radoch, ale aj v porovnaní s konkurenciou. Prednej časti dominuje veľká dvojdielna maska ozdobená logom výrobcu. Jej výraz možno pôsobí trochu expresívne, ale nebojte sa, nebudete musieť tíšiť svoje deti, že to čo ide po ceste ich nechce zhltnúť ako ony lentilky. Pri skúmaní dizajnu Traxu, zaujmú výrazne tvarované svalnaté blatníky, ktoré mu prepožičiavajú mierne off-roadový vyraz. Pohľad na zadok neprináša žiadne výrazné vizuálne prvky a dá sa považovať za klasický. Z tohto pohľadu si ho môžete najskôr popliesť zo svojím rüsselsheimským súrodencom. Ak chcem byť úprimný, tak Trax sa mi páči najviac s celej jeho rodinky.

chevrolet trax interier vodič

Nech vás Siri sprevádza

Interiér je poňatý v praktickom duchu, spolieha sa na funkčnosť s veľkým množstvom odkladacích priehradiek a rôznych priestorov. Pred spolujazdcom sú hneď dve uzatvárateľné schránky, jedna je v strede hore na palubnej doske a ďalšiu nájdete napríklad pod podlahou. No super, to už zvádza ku hre škatuľky, škatuľky hýbte sa, len aby ste potom nestratili prehľad, kde ste čo vlastne uložili. V Traxe nehrozí, že nenájdete miesto, kde uložiť veci. Palubná doska je prakticky prevzatá z modelu Mokka, tam kde má Mokka výduchy klimatizácie, má Trax také divné odkladacie priestory. Celkovo však palubná doska pôsobí uhladenejšie a nie je taká pretlačidlovaná ako pri súrodencovi. Samotná časť s prístrojmi je prevzatá z modelu Spark a Aveo a kombinuje analógové a digitálne prístroje. Dokonca sa dá tvrdiť, že je tam inšpirácia motocyklami. V duchu amerických zvyklostí nechýba ani kompas, tentoraz v digitálnej forme.

chevrolet trax interier

Doslova revolučne pôsobí stredový tunel s dotykovou obrazovkou s veľkosťou 7 palcov, multimediálnym rozhraním MyLink s minimom tlačidiel. Výborne je vyriešená konektivita so smartfónmi či už prostredníctvom bluetooth alebo kábla. Svoj iPhone tak môžete premeniť na integrovanú súčasť vášho Traxa. Navigácia je riešená chytrým spôsobom ako aplikácia BringGo pre smartfón. To sa bude mladým rodinám páčiť, tak pokračujme ďalej. Ovládanie chytrých smartfónov vám pripomenie aj hlasové ovládanie Siri, ktorá vás bude sprevádzať na vašich cestách (necestách) bez toho, aby ste zložili ruky z volantu. Nebojte sa, určite nedopadnete tak ako Ind Rajesh v seriáli Teória veľkého tresku, ktorý Siri považoval sa svoju životnú partnerku. V oblasti konektivity je Trax rozhodne špička a parkovacia kamera je už len povestná čerešnička na torte. Chytré riešenia nájdete aj v priestore pre zadných pasažierov. Tu je vám k dispozícii zásuvka na 230 V. Už sa vám nestane, že nemáte kde nabiť notebook, tablet, mobil, batérie do foťáku, alebo pripojiť hernú konzolu, aby ste skrátili čas vašej ratolesti na ceste za dobrodružstvami. Cestovať sa vám bude príjemne, všade je dostatok miesta a celkovo pôsobí Trax veľmi vzdušne. Batožinu na cestu vám zhltne kufor s veľkosťou 356 litrov, čo je porovnateľné s hatchbackmi. Priestor si môžete zväčšiť sklopením zadných sedadiel, kde dokážete prevážať predmety s celkovou dĺžkou 2,3 metra. Nič vám nemôže zabrániť si tak naplno vychutnať letné a zimné radovánky.

auto pristrojovka

Hlučnejší ale striedmy

Pod kapotou Traxa nám cválalo 130 naftových koní. Pôsobil trochu hlučnejšie, tu by mohli inžinieri viac zapracovať. Všetko mu však odpustíte pri dopĺňaní paliva, keď vám priemerná spotreba vyjde 5,5 litra. Dostať sa pod hranicu 5 litrov tak nebude až také umenie, keďže náš priemer zahŕňal aj jazdu v stredne strmom teréne na nízke prevodové stupne s využívaním asistenta zjazdu svahov. Výbava obsahovala systém štart-stop, ktorý mňa osobne otravuje a vždy ho vypínam. Prevodovka je odstupňovaná typicky dlhými prevodmi kvôli úspore. Mám k nej aj výhrady. Všetky prevodové stupne zapadali v poriadku až na piaty stupeň. Neviem čím to je, či to bol len problém našej verzie, ale nie vždy sa mi ho podarilo zaradiť na prvý raz.

chevrolet trax zboku

Ukáž sa kovboj

Málokto vezme Traxa do terénu, je to primárne mestský crossover. Podvozok je naladený pohodlne aj na naše cesty a Trax nepôsobí uskákaným dojmom. Filtrovať nerovnosti sa mu celkom darí a zvezenie je pohodlné. Do zákrut môžete ísť aj vyšším tempom, aj keď športovec to nie je a ani nechce byť. Chýba mu aj výraznejšia spätná väzba od volantu. Samotná kategória SUV je skratka športovo-úžitkové vozidlo, ktoré vás má zaviesť za vašimi športovými aktivitami, či už je to na bicykloch, k vode alebo na lyžiach a nie ako si mnohí myslia že SUV znamená to, že samotné auto má športový charakter.

Ak sa rozhodnete vziať Traxa mimo cesty, nezabúdajte, že svetlá výška je 168 milimetrov, má relatívne nízko položený nárazník, tak sa radšej vždy presvedčte vizuálne, či ho nenecháte na svahu. Áno, viem, je to otrava vybehnúť von, pozrieť sa, či o niečo nezachytím, ale toto robia aj skúsení borci na off-roadoch, keď sú si neistí prejazdom. Môže vám to ušetriť nejaké to euro za opravu. V teréne vás Trax trochu vytrasie, predsa len jeho revírom sú cesty. Určite sa však spoľahnite, že vás pod váš obľúbený lyžiarsky svah dovezie. My sme sa dokonca po tom lyžiarskom svahu aj previezli a asistent zjazdu fungoval výborne.

chevrolet trax zozadu

Sumár

Chevrolet sa o úspech Traxa obávať nemusí a celkovo môžeme zhodnotiť, že je to slušný model. Zaujme svojím dizajnom, špičkou v konektivite a chytrými riešeniami na palube. Osloví aktívne mladé rodiny a jednotlivcov, báť sa ho nemusia ani užívatelia s kategórie „dlhodobo mladých“, veď s príchodom smartfónov sme akosi všetci nútení preorientovať sa na ovládanie zariadení dotykom a v Traxe aj hlasom.

borisov synovec

Bonus na záver

Náš testér Danko si Traxa užil. Previezol sa po klasických cestách aj po strmších svahoch. Určite sa nebál, terény dokonca sám vyhľadával a dával pokyny, kam ísť. Danko je zvyknutý, kedže okolité hory má prejdené s ocinom na ich offroade. Počas testu niekoľko ráz zaznelo: „Aha, aj tu je lesná cestička, poďme aj tam.“ SUV skrátka rozžiari detské oči vždy.

Hodnotenie

+ chytré riešenia – hlučnejší motor

+ špička v konektivite – kulisa radenia – piaty stupeň

+ nízka spotreba

chevrolet trax cely

Auto zapožičala spoločnosť M a H, s. r. o., Panónska cesta 43, Bratislava

Testoval Boris Mesiarik, 0905 410 802

Vaše názory, hodnotenia a nápady na testovanie posielajte na adresu: boris.mesiarik@gmail.com

 

Redakcia: Kutlíková 17, 852 50 Bratislava, 02/ 638 352 95, e-mail: petrzalskenoviny@gmail.com
Šéfredaktorka: Gabriela Belanová, Príjem inzercie:  0905 273 416, 0905 273 414
Vydavateľ: Mestská časť Bratislava–Petržalka, Kutlíkova 17, 852 50 Bratislava, IČO: 00603201