INZERCIA +421 905 273 416, +421 905 273 414

Test Škoda Rapid 1.2 TSI

Test Škoda Rapid 1.2 TSI

Vážení čitatelia, pripravili sme pre vás sériu testov rôznych značiek a modelov áut. V komentároch k testom nebudem popisovať to, čo si môžete prečítať v iných testoch – ako sú rozmery, technické parametre a podobne, skôr sa zameriame na naše skúsenosti, na to, čo sa nám páčilo a čo nie, čo nám za volantom prekážalo a čo nás naopak potešilo.

Automobilky čoraz častejšie zaraďujú do svojho portfólia tzv. ľudové automobily – vysoká úžitková hodnota za prijateľnú cenu. Výrobca so znakom okrídleného šípu tiež reaguje na požiadavku zákazníkov o takýto druh automobilu. Ako sa mu to podarilo?

Známy názov

Rapid sa v histórii Škody nevyskytuje prvý krát, je to už tretie oživenie názvu. Posledný Rapid si mnohí z vás určite pamätajú ako kupé predávané v 80-tych rokoch v štátoch východného bloku. Nový Rapid sa radí medzi Fabiu a Octaviu a nie je priamym pokračovateľom kupé, ale snaží sa byť rodinným autom na všestranné využitie.

Toto tu už bolo

Pri pohľade na Rapid sa nám do mysle vkráda obraz niečoho známeho, toto tu už predsa bolo. Odmyslíme si ostro tvarované rysy prednej masky a detaily nového dizajnového jazyka Škody a vidíme tu obraz Octavie. Rapid samozrejme vyznieva jednoduchšie, subtílnejšie a štíhlejšie. Komu sa ale Octavia páči, Rapid ho určite nesklame.

Slušná kabína

Za volantom sme mali rovnaké pocity ako v exteriéry, jednoduché línie palubnej dosky v minimalistickom štýle možno trochu chladnej architektúry, ale to sme si už u vozidiel koncernového výrobcu zvykli. Jej povrch a spracovanie je vkusné, ale dotyk prezradí prítomnosť tvrdých plastov, čo je daň za tlačenie výrobných nákladov čo najnižšie. Tvrdé plasty pokračujú naprieč celou kabínou. Ich vzhľad nevadí, len plast pri ovládaní sťahovania okien by zaslúžil lepšiu povrchovú úpravu vzhľadom k riziku ich poškrabania. Textilné spracovanie poťahov sedadiel a bočné vedenie je v poriadku a zodpovedá štandardom v danej kategórii. Ich nastavenie nám ale vadilo, chýbala tradičná ružica na nastavenie sklonu operadla a nahradila ju páka, ktorou nenastavíte sklon tak precízne. Držiak výstražnej reflexnej vesty pod sedadlom je z typických „ simply clever “ riešení výrobcu rovnako ako aj škrabka na ľad v kryte veka palivovej nádrže. Škoda len že sa nezamyká spolu s centrálnym zamykaním, takto bude objektom zlodejov. Odkladacích priestorov je v kabíne dosť ako na poháre s kávou tak aj na pet fľaše vo dverách. Kľúče a iné drobnosti uložíte v priestore pred spomínanými držiakmi nápojov a v lakťovej opierke. Nesmieme zabudnúť na veľký priestor v schránke pred spolujazdcom.

Mnohokrát spomínaný úzky interiér sme my nezaznamenali a keby sa nebol tento problém spomínal v iných testoch ani by sme si na to nespomenuli. Štyria dospelí sa pohodlne prevezú a piati, to budú musieť trochu vydržať. Takto to ale v nižšej strednej triede býva.

Jednu výhradu k ergonómii, ale máme. Trojica pedálov je vyosená doprava, ale dá sa na to zvyknúť.

skoda rapid interier

Rodinný sťahovák

Priestor na zadných sedadlách poslúži dostatočne aj postavám s výškou nad 180 cm, nebudú sa tu cítiť stiesnene. Praktické sú odkladacie priestory vo dverách a vrecká na zadnej časti predných sedadiel. Obe položky sú ale za príplatok.

Rapid boduje obrovským kufrom, ktorý môže poslúžiť aj na prevážanie rozmerných vecí. Piate dvere sa otvárajú spolu so zadným oknom, takže prístup a manipuláciu s prevážanými vecami uľahčuje. Priestor sa zväčší po sklopení zadných operadiel, vznikne ale malý schod.

Svižná jazda

Malý motor 1.2 TSI nás milo prekvapil. Po naštartovaní pekne stíchne a svoj zvukový prejav nedáva do pozornosti ani počas jazdy. Ľahko sa vytáča do otáčok a musíme pochváliť jeho pružnosť, ktorú preukázal aj pri zrýchlení s 90 km/h na 130 km/h. Pružnosť ocenia aj tí, ktorí radenie nemajú až v takej láske, stačí zaradiť päťku a väčšinu trasy prejdete bez radenia. Prevodovka je veľmi dobre odstupňovaná. Ak nebudete motor zbytočne vytáčať, odmení sa vám príjemnou spotrebou, ak budete mať ale ťažkú nohu, nie je problém jazdiť za 10 litrov. Nám sa podarilo počas testu dosiahnuť priemernú spotrebu 5,7 litra. Rapid je rodinné auto a k tomuto účelu bolo postavené, má dostatočný podvozok aj napriek jednoduchej zadnej náprave. V Rapide sa skutočne jazdí príjemne, má riadenie s dávkou istej citlivosti a do volantu dostávate aj trochu informácie čo sa deje pod prednými kolesami. Nekvalitné cesty a nerovnosti zvláda rovnako dobre, občas mu naskočí zadok, ale aby ste boli na limite, museli by ste mu poriadne „ nakladať “.

skoda rapid

Pre koho je vlastne

Rapid je dobre poskladané auto s dobre odstupňovanou prevodovkou a príjemným riadením. Skutočne v nás zanechal dojem dobrého spoločníka ktorý si nájde široké spektrum užívateľov. Vieme si predstaviť mladú rodinu s deťmi, ktorá potrebuje prevážať kopu vecí na chalupu, alebo cestuje za rodičmi mimo mesto, rovnako aj ako firemné auto pre obchodných zástupcov. Určite ale zamrzí vyššia cena, s ktorou by mal výrobca určite niečo urobiť a potom môže Rapid hrdo nasledovať úspech Octavie I.

Hodnotenie

+ pružný motor

+ ohromný kufor 550l

+ spotreba

+ priestranný interiér

– cena

– tvrdé plasty v interiéri

– pedále posunuté mierne doprava

Auto zapožičané od spoločnosti: IMPA Bratislava a.s., Panónska cesta 3695/23, 851 04 Bratislava

Testoval: Boris Mesiarik, Tel.: 0905 410 802, boris.mesiarik@gmail.com

 

 

Redakcia: Kutlíková 17, 852 50 Bratislava, 02/ 638 352 95, e-mail: petrzalskenoviny@gmail.com
Šéfredaktorka: Gabriela Belanová, Príjem inzercie:0905 273 416,  0905 273 414
Vydavateľ: Mestská časť Bratislava–Petržalka, Kutlíkova 17, 852 50 Bratislava, IČO: 00603201