INZERCIA  +421 905 273 414, +421 905 273 416

Musia obyvatelia mesta kričať aj keď niečo chcú, nie len keď sú proti?

Musia obyvatelia mesta kričať aj keď niečo chcú, nie len keď sú proti?

Žijem v Petržalke 33 rokov a mám 33 rokov. Už môj dedo žíl v starej Petržalke, takže môžem smelo tvrdiť, že som hrdý Petržalčan, ktorý tuto mestskú časť miluje, lebo v nej má silné korene.

V poslednej dobe však nestíham sledovať, čo sa všetko deje v medzi politikmi a pár ľuďmi, keď sa povie „rýchlocesta stredom Petržalky“!

Už pred rokom 1989 mi rodičia vraveli, že pri Chorvátskom ramene pôjde raz metro a nad nim rýchlocesta či dialnica. Bol som ako malý chlapec nadšený, že aký tu máme pokrok a budeme raz veľké moderné mesto. Žeriavy skladali materiál na stavbu metra, všetko bolo v plnom prúde až kým neprišla Nežná revolúcia. Vtedy sme si mysleli, ze rozvoj mesta sa ešte viac zrýchli. Postupne som dospel a zistil, že dnešní politici nedokážu zorganizovať ani opravu pouličnej lampy bez dlhých rokovaní, nekonečných úradných ťahaníc, hoci samotní úradníci sú riadení politikmi!

Dnes sledujem nezmyselný boj primátora, starostu Petržalky s ľuďmi, ktorí nevedia, čo chcú. Cez víkend som sa prechádzal po Draždiaku, kde ma zastavil akýsi aktivista na bicykli, ze nech podpíšem peticiu. So silne východoslovenským prízvukom ma nahováral klamstvami, ze chcú zniciť Petržalku 4-prúdovkou a tlačil mi pero do ruky. V tom som mu bez váhania odpovedal, ze JA sa na tu 4-prúdovku teším už od detstva. V tom ostal zarazený, že mi nerozumie. Tak som mu vysvetlil, ze nebyť minulého rezimu, nemáme cesty ako Dolnozemskú a Panónsku. On tie cesty ani nepoznal, nakoľko v tejto mestskej časti ani nežije!

Okrem toho som mu objasnil, že ten zelený pás v okolí ramena (medzi Topolľčianskou a Holíčskou) je preto nezastavaný, lebo tie pozemky nikdy neboli určené na lokálnu produkciu psích výkalov pod oknami, ale na cestnú komunikáciu určenú pre všetkých motoristov v meste.

A v poslednej dobe narástol počet áut tak neuveriteľne, ze tomu miestni človek ani neverí. Zvlášť, keď sa zamyslíme, ze počet nových ciest za posledných desať rokov v Petržalke = nule!!! A je šokujúce sledovať ako pár ľudí reaguje zhnusene, keď sa niečo buduje skôr ako vznikne problém?!

Nerozumiem však ani tomu, prečo sa pán primátor takmer vždy pozastavuje nad každým aktivistom, ktorý zakričí. Ako keby čakal na akýkoľvek malý podnet ako niečo naťahovať a založiť do úradneho suplika. Vždy, keď sa má niečo veľké vybudovať, nájde sa jeden ukričaný občan so záhadným nárečím a úrady doslova zastavia celý projekt.

Pritom politici vôbec neberú ohľad na to, že je tu možno kopa občanov, ktorí ten aj projekt podporujú! Mám z nášho primátora pocit, že obyvatelia mesta musia kričať aj keď niečo chcú, nie len keď sú proti.

Takže, ak si magistrát na čele s primátorom nebudú vedieť dať rady s par aktivistami, nech skúsia osloviť aj tých, ktorí majú iný názor. Ten, kto je ticho možno veľa nespraví, ale nemôže predsa jeden ukričaný občan (a možno aj obyvateľ, čo platí dane do iného mesta) ničiť projekty so všeobecným záujmom! Či ÁNO?!

Krásnym príkladom je supermarket pri Chorvátskom ramene. Všetci obyvatelia okolo boli proti a postavil sa. Nemali šancu. Dnes ma šancu jednotlivec rozhodovať nad verejným záujmom, hoci nie je odborník, politik, či obyvateľ.

Mesto by sa malo zamyslieť nad vlastným svedomím a nebáť sa rozhodovať. Zvlášť, keď má úžasnú šancu financovať projekty z EÚ. To sme v minulom režime nemali. Ale zdá sa, že problém dnes nie sú ani tak financie ako samotní politici.

V ideálnom meste by sme mali akési švajčiarske „mini referenda“ v elektronickej podobe, ale zatiaľ o tom môžme len potichúčku snivať. Krásne leto obyvateľom Bratislavy.

 

Redakcia: Kutlíková 17, 852 50 Bratislava, 02/ 638 352 95, e-mail: petrzalskenoviny@gmail.com
Šéfredaktorka: Gabriela Belanová, Príjem inzercie:0905 273 414, 0905 273 416
Vydavateľ: Mestská časť Bratislava–Petržalka, Kutlíkova 17, 852 50 Bratislava, IČO: 00603201