INZERCIA  +421 905 273 414, +421 905 273 416

Ešte k výstavbe komunikácie Chorvátske rameno

Ešte k výstavbe komunikácie Chorvátske rameno

Vážení spoluobčania, vzhľadom na výraznú intenzitu propagačnej kampane za výstavbu „centrálnej osi“, alebo „neexistujúceho centra“ Petržalky by som sa rád zapojil do diskusie. Celú kampaň zo strany iniciátorov projektu totiž považujem za zámerne vedenú „s neúplnou informáciou“.

Podľa iniciátorov je primárnym zámerom stavby riešenie dopravnej situácie v Petržalke. Sami pritom v komentároch a iných vystúpeniach uvádzajú, že dopravná situácia v Petržalke je dobrá, nakoľko má vybudované z obidvoch strán rýchlostné obchvaty. S tým možno len súhlasiť, ale treba dodať, že sú tu dve miesta kde treba niečo dobudovať – na dvoch miestach sú štvorprúdové komunikácie prerušené nedobudovaným premostením Chorvátskeho ramena – pri Technopole a na Námestí hraničiarov. V prvom rade je teda nutné napraviť tento štyridsaťročný(?) sklz. Potom pravdepodobne nebudú v Petržalke vôbec žiadne zápchy, okrem tých, spôsobených skutočnosťou, že cez Petržalku ide diaľničný obchvat, ktorý mal ísť popod Slovnaft a ešte jeden D4 popod Karpaty, a zatiaľ neexistuje.

Pozrime sa teda na to, ako by propagovaná „os Petržalky“ mohla prispieť k riešeniu dopravnej situácie: Odpovedám si sám, tak ako páni v propagačných článkoch – nijako. Nenahradí ani diaľničný obchvat, ani chýbajúce premostenia Chorvátskeho ramena (ak sú zahrnuté v projekte tak to je v poriadku, ale v tom prípade predstavujú jedinú „účinnú zložku“ projektu). Električková trať by teoreticky mohla pomôcť odbremeniť autobusovú dopravu, to sa ale uvidí až to bude (ešte nemáme ani most), v každom prípade by to znamenalo značnú reorganizáciu. Ale argument propagátorov výstavby, že električka musí nutne byť doplnená štvorprúdovou komunikáciou, „lebo to nikde na svete ináč nie je, okrem Košíc“ nemá žiadnu logiku – to tvrdenie nedokazuje, že sa taká trať nedá postaviť (a prevádzkovať).

A teraz k časti, kde nám páni propagátori projektu sľubujú, že síce kadečo v rámci výstavby zdevastujú, ale nám tam vybudujú aj oddychovú zónu so zeleňou. Teda – aby som sa pokúsil zase nájsť v tom nejakú logiku – súčasnú oddychovú zónu okolo Chorvátskeho ramena zdevastujú štvorprúdovou cestou, ale v okolí vysadia inú zeleň a postavia lavičky. Scenár vhodný pre rozpracovanie Radošincami – už sa teším na oddychové posedenie v blízkosti štvorprúdovej komunikácie.

A na koniec sa pokúsim doplniť to, čomu sa páni propagátori naširoko vyhýbajú, ale my už máme s nimi skúsenosti: Keďže je pomerne jasné, že tu nejde o riešenie dopravnej situácie, tá je v Petržalke dobrá, o čo tu teda ide? Odpovedám si zase sám, aby som sa vyrovnal pánom propagátorom – Developeri. Nepochybujem o tom, že okolo „štvorprúdovej osi“ by vyrástli (predpokladám, že už sa bijú o parcely) rôzne zariadenia ktorých účelom je, aby tam ľudia utrácali peniaze. Proti tomu nemožno namietať, zábava je tiež potrebná, ale je to v rozpore s vytrvale hlásanou „dopravnou“ interpretáciou projektu. Znamená to totiž, že účelom štvorprúdovej komunikáciu nie je dopravu urýchliť, ale jej účelom je stiahnuť ľudí z obchvatu, aby sa sem prišli zabaviť – to je niečo úplne opačné ako nám páni rozprávajú. A pôjde o zabavenie sa úplne inou formou na akú používame zónu dnes. Navyše s touto „skutočnou“ interpretáciou sú spojené ďalšie problémy – najčastejší z nich je, popri výraznom zahustení oblasti autami (opakujem – zahustení, nie naopak, ako by to mohlo znieť pri „dopravnej“ interpretácii projektu) – parkovanie. Tak ako v okolí všetkých „zábavných centier“, kde sme boli ubezpečovaní že parkovanie je vybavené, aj tu sa stane z oblasti oblasť obložená parkujúcimi autami (prípadne ničiacimi zeleň).

Myslím si, že tento projekt ukáže, kto nám tu vládne – slovo demokracia je z gréčtiny a znamená vládu ľudu. Typy projektov ktoré sa presadzujú (vo väčšine prípadov proti vôli občanov) naznačujú, že tu vládnu developeri. A čo naši demokraticky zvolení zástupcovia? Podľa výsledkov to vyzerá tak, že developeri všetko robia dokonale, takže politici nemôžu nesúhlasiť s ich všeobecne prospešnými návrhmi. Bolo by načase prestať si klamať, prípade zo strany nás občanov začať vyvodzovať dôsledky.

  • rebeka

    konečne pravda o celom projekte, vďaka

  • Miva

    som za elektricku, ale nie za stvorprudovku. V lete sa v Petrzalke neda dychat ako je teplo od ciest a betonu a ten maly kusok zelene, ktory ostal este nezastavany sa chce teraz prebudovat na betonové cesty. Okolie Chorvatskeho ramena je vyuzivane na oddychove aktivity, vencenie psov, prechadzky s detmi, ziju tam vtaky. Moj predpoklad je, ze po vybudovani stvorprudovky o toto vsetko Petrzalcania pridu, bohuzial

Redakcia: Kutlíková 17, 852 50 Bratislava, 02/ 638 352 95, e-mail: petrzalskenoviny@gmail.com
Šéfredaktorka: Gabriela Belanová, Príjem inzercie: 0905 273 414, 0905 273 416
Vydavateľ: Mestská časť Bratislava–Petržalka, Kutlíkova 17, 852 50 Bratislava, IČO: 00603201